• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing 7 rijen laten verschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste helper,

Ik de bijlage vind u een voorbeeldje met in blad twee de informatie en in blad 1 kolom B de antwoorden die verkregen moeten worden. Dit zijn tankstanden die elke maandag van de week bijgehouden worden.

Maar omdat dit elke dag wordt gemeten en ik alleen de tankstand moet weten van elke week maandag moet de verwijzing steeds 7 rijen overslaan.

Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oh en dat was ik vergeten bij te melde, in de bijlage staan de gewenste uitkomste onder elkaar maar ik moet het horizontaal doortrekken.

Met behulp van de Vert.Zoeken-functie kom je al een héél eind.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand een beetje aangepast.
Trouwens uw 2de post bevat een corrupt bestand.

De bedoeling is dus de melkstand van elke maandag van elke weekend in de cel komt te staan onder de desbetreffende week. Dus bij week 44 hoort de melkstand van maandag 31-10-2011

En als ik hem dan wil doortrekken naar week 45 dat de formule dan herkant dat daar de datum van maandag 7-11-2011 hoort.

Je moet wel kijken naar de oplossingen.
In A1 staat de datum van de eerste maandeg.
In A2 staat =A1 + 7, dus de volgende maandag.
In A3 staat = A2+7, dus de volgende maandag, precies zoals gevraagd.

Aha ik begrijp u. Maar dat is niet de juiste oplossing die ik zoek. In mijn nieuwe bijlage vind u de opzet zoals ik het in mijn originele bestand zet. Blad 2 blijft ongewijzigd want zo staat het in het originele bestand namelijk ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan