verwijzing ander formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zurrik

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Ik maak een nieuw produkt aan. Dit doe ik door op een knop te drukken waardoor een nieuw formulier zich opent. Alles gaat goed en ik kan het ook netjes aanmaken. Nu zit ik met het volgende. Ik wil dat het orderID automatisch uitgelezen wordt. Ik heb dat geselecteerd in een ander formulier(dat waar ik op de knop druk). Hoe gaat dat in zijn werk?
Deze code:

Private Sub btProduktOpslaan_Click()
DoCmd.RunSQL "Insert into Produkt (ProduktID, MateriaalID, Type, artikelnummer, naam, omschrijving, oprekmethode, opspannen, verpakken, opmerkingen) values (Produkt_produktID, MateriaalID, Type, artikelnummer, naam, omschrijving, oprekmethode, opspannen, verpakken, opmerkingen)"
DoCmd.RunSQL "Insert into Afmeting (ProduktID, lengte, hoogte, breedte, dikte, radius) values (Produkt_produktID, lengte, hoogte, breedte, dikte, radius)"
'DoCmd.RunSQL "Insert into Order_informatie" (OrderID, ProduktID) values (kzOrdernummer , Produkt_produktID)
DoCmd.Close acForm, "frmNieuwProdukt", acSaveNo
End Sub

Bij kzOrdernummer moet een verwijzing komen maar ik weet niet hoe?

Als je zeker weet dat het andere formulier altijd geladen is op het moment dat het nieuwe formulier geopend wordt dan kun je de waarde ophalen met behulp van
forms![frmJouwFormulierMetkzOrdernummer]![veldkzOrdernummer]

Als je niet zeker weet of dat formulier altijd geladen is op het moment dat het nieuwe formulier geopend wordt dan kun je bij het openen van het nieuwe formulier de OpenArgs parameter gebruiken.
In de access help kun je bij de OpenForm methode van het DoCmd object meer informatie vinden over de OpenArgs parameter vinden.

Mm, het formulier is zowiezo altijd geladen. Dus vul ik het eerste in. Geen idee of het werkt omdat ik nu niets meer in kan vullen of veranderen op mijn formulier 'nieuwProdukt'. Dit komt waarschijnlijk omdat ie nu met meer als twee tabellen te maken heeft. Klopt dat? en zo ja, hoe is dit op te lossen?

btw, is het mogelijk om altijd de laatste toegevogde item in een keuzelijst te selecteren?? Denk dat dit ook al een beetje helpt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan