• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing ander tablad, Wil dat cel als leeg wordt gezien als er niets staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lanceth115

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2015
Beste Mensen,

Voor mijn bestand heb ik als verwijzing:

=VERT.ZOEKEN(A2;InvoerVoortgang!$A$1:$Z$10000;26;ONWAAR)

Hierbij zoek ik of de waarde van A2 (van tablad 3) Gelijk is aan de waarden in een van de cellen tussen A1 t/m Z10.000 (van tablad 2).

Indien dit zo is dan geeft die de waarde aan van kolom 26 van die rij in tablad 2 aan als waarde in tablad 3 bij de uitkomst.

Nu wil ik dat wanneer die waarde leeg is (0) in tablad 2(de cel waarna verwezen wordt) dat ook de waarde leeg is in tablad 3 (de uitkomst)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verschillende mogelijkheden
1 Via blad Bestand bovenaan het lint bij opties, geavanceerd: Bij weergave voor dit werkblad het vinkje weghalen bij een nul weergeven in cellen met een nulwaarde.
2 via voorwaardelijke opmaak de tekst wit maken bij celwaarde =0
3 met formule =ALS(VERT.ZOEKEN(A2;InvoerVoortgang!$A$1:$Z$10000;26;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN(A2;InvoerVoortgang!$A$1:$Z$10000;26;ONWAAR))

@Plongske: Hartelijk dank. Ik heb gewoon het vinkje uitgezet dit is precies wat ik zocht.

Als iemand deze vraag op opgelost neer kan zetten, Hartelijk dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan