• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing bij filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdej
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2017
Wie kan mij helpen?!?

Ik heb een groot excel document waarin informatie van klanten staat. Klant nummers zijn rijen info staat in kolommen.

Om bepaalde info inzichtelijk te houden voor de eindgebruikers wil ik een soort samenvatting maken op een volgend tabblad.
de wens is dat de eindgebruiker in de tabel het klantnr filtert en dat in de samenvatting alleen de relevante klant info zichtbaar is.

Ik dacht dit te doen via verwijzingen maar die passen zich niet aan naar de filter info aangezien die in oorspronkelijke regel blijft staan natuurlijk. is er een manier op dit op te lossen of een hele andere oplossing?

ik heb een draaitabel geprobeerd maar daar leent de info zich niet voor aangezien er maar 1 regel per klant aangehouden wordt en alles in de kolommen staat.

wie helpt mij?!?

Post eens een gelijkend vb bestandje met wat dummy gegevens, en het gewenste resultaat.

voorbeeld

Bij deze een voorbeeld bestandje origineel heeft 500 regels en 40 kolommen

Bijlagen

helaas is dat geen oplossing. aangezien software nog in de maak is ben ik op zoek naar een simpele oplossing voor buitendienst door met het aan of uit zetten van een filter de samenvatting van een klant in te zien ipv 40 kolommen door te moeten voor wat hij nodig heeft. verticaal zoeken is iets te lastig/fout gevoelig om bij iedere klant te moeten doen. vandaar dat ik zoek naar een manier om cellen te verwijzen na een filter te hebben toegepast.

Wat is er lastig/fout gevoelig aan vertikaal zoeken? Je selecteert het klantnummer in C1 en de rest wordt opgezocht.

Sorry ik zie net pas wat je gedaan hebt dat is perfect! jeej

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan