• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing cel weergeven na verslepen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jwk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jwk

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb al veel nuttige info gelezen hier, maar nu heb ik zelf ook een vraag:

Ik heb een werkblad met een lijst met namen in kolom C. Ik wil dat als ik een naam uit die lijst sleep of knip naar cel A1, deze naam ook wordt weergegeven in cel B1.

Ik heb in B1 de formule =A1 staan, maar zodra ik een naam uit kolom C naar A1 sleep, dan verschijnt in B1 de waarde #VERW.
Wanneer ik handmatig een naam in cel A1 tik, dan werkt het wel. Maar de bedoeling is nu juist dat ik een naam uit de lijst moet slepen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten
Jan Willem

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb al veel nuttige info gelezen hier, maar nu heb ik zelf ook een vraag:

Ik heb een werkblad met een lijst met namen in kolom C. Ik wil dat als ik een naam uit die lijst sleep of knip naar cel A1, deze naam ook wordt weergegeven in cel B1.

Ik heb in B1 de formule =A1 staan, maar zodra ik een naam uit kolom C naar A1 sleep, dan verschijnt in B1 de waarde #VERW.
Wanneer ik handmatig een naam in cel A1 tik, dan werkt het wel. Maar de bedoeling is nu juist dat ik een naam uit de lijst moet slepen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten
Jan Willem

Je kan wel knippen en plakken, als je onderstaande code in B1 zet.
Code:
=INDIRECT("A1")

Succes.

Hallo Harry,

Bedankt voor je reactie. Het werkt inderdaad! Toch ben ik hier nog niet helemaal mee geholpen. Ik ben in mijn eerste toelichting echter ook niet helemaal duidelijk geweest.

Ik heb een lijst met 300 namen in kolom C. Die moet ik allemaal één voor één een plekje geven in kolom A door ze naar een cel in Kolom A te slepen (dus niet alleen cel A1).

Voorbeeld: de naam in cel C1 veslepen naar A46; de naam in cel C2 slepen nar A94 enz.
Naast A46 en A94 moet dan ook de naam verschijnen in B46 en B94.

Als ik nu jouw formule in B1 plaats, kan ik deze niet kopiëren naar B2 t/m B300 zonder voor elke cel de formule aan te passen. De celverwijzing verandert niet mee in de formule.

Gr. Jan Willem

Beste jwk ;)

En als je nu eens met een gegevensvalidatie moest werken (een lijst)
Van zodra je op een cel klikt in kolomA kan je de naam uit de lijst halen zonder te moeten verslepen.

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Harry,

Bedankt voor je reactie.
Als ik nu jouw formule in B1 plaats, kan ik deze niet kopiëren naar B2 t/m B300 zonder voor elke cel de formule aan te passen. De celverwijzing verandert niet mee in de formule.

Gr. Jan Willem

Zet dan onderstaande code in B1:

Code:
=INDIRECT(ADRES(RIJ();KOLOM()-1))
Deze is wel doorvoerbaar.

Succes

Beste jwk ;)

Van zodra je op een cel klikt in kolomA kan je de naam uit de lijst halen zonder te moeten verslepen.

Helaas is dat in dit geval geen efficiënte optie (voor zover ik de mogelijkheden hiervan ken).

Het werkblad wordt gebruikt om een gespreksrooster te maken voor ruim 300 man. Met slepen naar de juiste cel zorg je ervoor dat je een persoon niet per ongeluk 2 maal inroosterd. Je sleept net zolang tot je lijst leeg is, en dat vind ik wel een goede controle.

Beste jwk ;)

Sorry, vergat te melden: jij ook bedankt voor je reactie!!

Harry, dit is precies wat ik nodig had. Ontzettend bedankt!!

Graag gedaan natuurlijk,

Als het hiermee is opgelost, mag je de vraag ook markeren als zodanig (rechtsonderaan).

bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan