Hoewel hier oplossingen voor te vinden zijn (o.a. de INDIRECT functie), 2 niet te negeren opmerkingen:
- Zet de formules eenmalig via een lus in VBA, dan vermijd je dat die relatief "dure" INDIRECT formules er blijven in staan
- zo heel veel werk om dit manueel te doen (via Zoeken - Vervangen of zo) kan dit ook niet zijn, want ik neem aan dat je geen honderden tabbladen wil (of plant te) gebruiken.
Wigi
Beste Wigi,
Ik heb geprobeerd om een Indirect functie te gebruiken.
Derhalve, ondanks het feit dat ik mezelf niet als leek beschouw, krijg ik het niet voor elkaar. Misschien dat er iemand bereidwillig is om het te vertalen in Jip en Janneke stijl.
En voor wat betreft de honderden tabbladen.. Ja helaas is dat wel de bedoeling.
Vanwege het feit dat ik op een enorm object werk waar er veel beschermde ruimte zijn, zijn er strenge regels aan de sleuteluitgifte.
In de bijlage heb ik een voorbeeld gestuurd met meerdere tabbladen. De feitelijke bedoeling is straks dat ik een aparte map heb waar al die lijsten (sleutel 1, sleutel 2 etc.) apart in staan.
Dit is vanwege het feit dat deze lijsten dan ter revisie doorgestuurd kunnen worden naar een interne medewerker die beheerder is voor bijvoorbeeld de postkamer (sleutel 1). Die past dan de geautoriseerde personen aan, en wij plaatsen de aangepaste lijst weer terug in de map.
In het excel formulier wat ik al heb, zitten dan de verwijzingen naar die locatie waardoor wij te allen tijden de up to date informatie hebben.
Misschien maak ik het mezelf moeilijk, maar het is uitendelijk om onze administratie simpel te houden, en om het werk sneller te laten verlopen.
Voorheen werkten we namelijk met een enorme map waarin (als je geluk hebt) allemaal papieren autorisatie formulieren in zitten. Dit is te veel naslag werk.
Vandaar..
Het is voor mij altijd nog een optie om alle verwijzingen met de hand er in te zetten, maar goed.. als het makkelijker kan, dan graag.
Groeten,
Alex