Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleem.
Ik wil met excel wat boekhouding doen en uitgaven / inkomsten monitoren.
(Heb een boekhouder, maar wil globaal ook inzicht hebben hoe het er voor staat)
Heb sinds kort Office 2016 aangeschaft en wil me hier wat meer in gaan verdiepen.
Hopelijk kan ik duidelijk maken wat de bedoeling is.
Wil een excel bestand maken die automatisch de gegevens haalt uit de gemaakte facturen.
De facturen staan in een map, elk kwartaal gaat een andere map in
Zoals:
Werk map\Verkoop Facturen\2019\1e Kwartaal
Werk map\Verkoop Facturen\2019\2e Kwartaal
Hier van was de bedoeling dat wanneer het excel bestand geopend wordt hij automatisch de nieuwe (gegevens) van de facturen inlaadt.
In deze facturen staat bijvoorbeeld op (J39) het totaal bedrag wat ik factureer.
Op (G6) het de klant naam enzo.
Nu wil ik als volgt een excel bestand maken (in andere map) als "kosten overzicht / totaaloverzicht"
Nu moet ik zelf iedere keer handmatig de factuur nummer + bedrag invullen in het overzicht (Fout gevoelig)
Of per factuur handmatig een hyperlink kopiëren vanuit cel (J39) naar mijn "kosten overzicht / totaaloverzicht"
Ik vroeg me af of er een manier is om dit te vergemakkelijken / te automatiseren ?
Ben zelf al bezig geweest met een soort layout en een VBA script proberen toevoegen maar zonder succes (ook geen verstand van)
EDIT: De VBA code die ik tegen kwam op internet en heb aangepast
Hopelijk wilt er iemand mij helpen
Alvast bedankt.
Ik zit met het volgende probleem.
Ik wil met excel wat boekhouding doen en uitgaven / inkomsten monitoren.
(Heb een boekhouder, maar wil globaal ook inzicht hebben hoe het er voor staat)
Heb sinds kort Office 2016 aangeschaft en wil me hier wat meer in gaan verdiepen.
Hopelijk kan ik duidelijk maken wat de bedoeling is.
Wil een excel bestand maken die automatisch de gegevens haalt uit de gemaakte facturen.
De facturen staan in een map, elk kwartaal gaat een andere map in
Zoals:
Werk map\Verkoop Facturen\2019\1e Kwartaal
Werk map\Verkoop Facturen\2019\2e Kwartaal
Hier van was de bedoeling dat wanneer het excel bestand geopend wordt hij automatisch de nieuwe (gegevens) van de facturen inlaadt.
In deze facturen staat bijvoorbeeld op (J39) het totaal bedrag wat ik factureer.
Op (G6) het de klant naam enzo.
Nu wil ik als volgt een excel bestand maken (in andere map) als "kosten overzicht / totaaloverzicht"
Nu moet ik zelf iedere keer handmatig de factuur nummer + bedrag invullen in het overzicht (Fout gevoelig)
Of per factuur handmatig een hyperlink kopiëren vanuit cel (J39) naar mijn "kosten overzicht / totaaloverzicht"
Ik vroeg me af of er een manier is om dit te vergemakkelijken / te automatiseren ?
Ben zelf al bezig geweest met een soort layout en een VBA script proberen toevoegen maar zonder succes (ook geen verstand van)
EDIT: De VBA code die ik tegen kwam op internet en heb aangepast
Code:
Attribute VB_Name = "Uploadfactuur"
Sub Uploadfactuur()
Dim sv, hs, j As Long, y As Long
sv = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir ""C:\Users\[COLOR="#0000FF"]Naam[/COLOR]\Desktop\Werk map\Verkoop Facturen\2019\1e Kwartaal\*.xls*"" /b /s").StdOut.ReadAll, vbCrLf)
hs = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
ReDim arr(UBound(sv) - 1, 2)
If Not IsEmpty(hs) Then
y = UBound(hs) - 1
Else
y = 0
End If
For j = y To UBound(sv) - 1
With Workbooks.Open(sv(j))
arr(j - y, 1) = Split(sv(j), "\")(UBound(Split(sv(j), "\")))
arr(j - y, 2) = .Sheets(1).[E6]
arr(j - y, 0) = .Sheets(1).[G16]
.Close 0
End With
Next j
Sheets("totaaloverzicht").Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(6).Resize(UBound(arr) + 1, 3) = arr
End Sub
Hopelijk wilt er iemand mij helpen
Alvast bedankt.
Bijlagen
Laatst bewerkt: