• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing in formule aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Method1105

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2017
Misschien iets simpels maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar :(

Ik heb de volgende simpele formule:

=VERT.ZOEKEN($A$3;'O:\2017\Richard\Excell\[1000.xlsx]Blad1'!$A:$B;2;0)

Wat ik graag wil is dat het dik gedrukte gedeelte in de formule bepaald word door een waarde die ik in cel ingeef.
Dus nu verwijst hij naar Werkblad 1000.xlsx. maar stel dat ik in bijv cel A1 de waarde 2000 neerzet, hij dit in de formule aanpast (dus =VERT.ZOEKEN($A$3;'O:\2017\Richard\Excell\[2000.xlsx]Blad1'!$A:$B;2;0))

Nu dacht ik heel bijdehand dit te kunnen doen, maar dat werkt niet:

=TEKST.SAMENVOEGEN("=VERT.ZOEKEN($A$3;'O:\2017\Richard\Excell\[";A1;".xlsx]Blad1!$A:$B;2;0)")

zo misschien?

Code:
formule = "VERT.ZOEKEN($A$3;'O:\2017\Richard\Excell\[" &[A1]& ".xlsx]Blad1'!$A:$B;2;0)"
[B2]=formule

Hi Haije,

zo?

=TEKST.SAMENVOEGEN("VERT.ZOEKEN($A$3;'O:\2017\Richard\Excell\[" &[A1]& ".xlsx]Blad1'!$A:$B;2;0)"
[B2]=formule

plaats eens een excelbestand waar dit in voorkomt....

Je hebt de INDIRECT functie hiervoor nodig, maar die werkt alleen als het betreffende bestand ook open is.

Kennelijk heb je meerdere werkmappen met elk één werkblad, met daarop telkens een gelijkvormige tabel.
Zet alle gegevens in één bestand, in één tabel met eventueel een extra kolommetje voor het onderscheid.
Wat jij wil kan eigenlijk niet. INDIRECT is geen oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan