• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing in optellen optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Talldaddy

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Hallo

ben relatieve nieuweling met excel
heb de volgende vraag

ik wil graag inzicht krijgen in studiebelasting van studenten per periode
hiervoor heb ik een formuliertje ontworpen waarbij ik met 'als' en 'waa'r op kan tellen

nu zijn er ook modules die studenten kunnen kiezen en die dus in verschillende periodes gedaan kunnen worden
is het mogelijk om deze gegevens te koppelen en automatisch op te tellen per periode

dus als student vak 1 in periode 1 doet voor 5 ects samen met vak 2 voor 5 ects dat er dan bij kwartiel 1 10 ects opgeteld komt te staan
de informatie voor de periode en het aantal punten moeten nog worden ingevuld en staan dus niet van te voren vast, ook de volgorde niet

hopelijk is de vraag een beetje duidelijk

m vr gr

Bijlagen

Oplossing met matrixformules

Talldady,

Er zijn twee mogelijkheden om je probleem op te lossen.
De eerste is door een draaitabel te maken.

De tweede is wat lastiger en dat is op te lossen met matrixformules.
Wat matrixformules zijn en hoe je ze gebruiken moet kun je googlen.

Een voorbeeld van je eigen bestand stuur ik je hierbij mee.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpmijContract.xlsx

dank voor de snelle reactie
lijkt te doen wat ik wilde, ga er mee aan de slag

gr

nog even een aanvullende vraag

Heb het voorbeeld los gelaten op mijn sheet en het werkt, ik zit nu alleen nog het volgende dilemma

er zijn nl vakken die over meerdere periodes lopen welke zijn weergegeven met bijv gegeven in periode 1,2 of 1,2,3,4
de formule herkent deze notatie niet als getal , is er een manier om ze dan toch in de desbetreffende periode mee te laten tellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan