Verwijzing in VBA naar sjabloon verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerclown

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
181
Hey,

Ik zit met een lastig probleem.

Ik heb een worddocument dat verwijst naar een sjabloon. (het document staat op een server).
Als ik dat document op mijn pc open, loopt alles goed. De verwijzing naar het sjabloon loopt goed en het formulier verschijnt zoals het hoort.
Als ik het document op een andere pc open (andere user) dan is de verwijzing naar het sjabloon verdwenen. Enkel normal.dot staat er nog.

Bestaat er een manier als het document geopend wordt, dat de verwijzing automatisch toegevoegd wordt a.d.h. VBA-code?
Is zoiets mogelijk?

Alvast dank.
 
Zou niet nodig hoeven zijn. Is de padverwijzing op de tweede pc hetzelfde als bij de andere gebruiker?
 
Daar zit het probleem.
Op de ene pc noemt de server X en op de andere pc noemt de server L.
De benaming kan niet meer gewijzigd worden.

Ik denk dat dat de oorzaak is maar ik heb geen oplossing.

Ik had het sjabloon op de server gezet en daar naar gelinkt. Pathnaam bij verwijzingen naar project is \\resources\documents\sjabloon01.dotm
Maar op de andere pc is die verwijzing naar project volledig weg.
 
Daarom wordt de sjabloon waarschijnlijk verwijderd. Paden zijn hard vastgelegd in Word. Ik zou een ander systeem van uitrollen verzinnen. Elke gebruiker heeft bijvoorbeeld een map <Gebruikerssjablonen> (meestal lokaal) en een map <Werkgroepsjablonen> In die laatste map zet je sjablonen die voor iedereen beschikbaar moeten zijn. De lokaties hiervan leg je vast in de profielen. Kwestie van goed inregelen dus.
 
Hmmm...dan ga ik volgende week even moeten zien wat er mogelijk is. Ik zal dit met de IT-dienst even bespreken.
Via VBA is zoiets niet mogelijk? Linken naar dat sjabloon via een stukje code?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan