• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing maken naar gefilterde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

tontonton

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2012
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met een excel bestandje, maar het lukt me niet om het te krijgen hoe ik hem wil krijgen. Ik heb een klein voorbeeldje gemaakt om te laten zien wat ik graag wil. Ik weet ook niet of dat überhaupt mogelijk is, maar wellicht kan iemand mij hiermee helpen.

excel.png

Wat ik graag wil is het volgende. In de tweede tabel wil ik graag in cel B16, het totaal, die in cel G9 weergegeven zou worden als je onder cel B1 zou filteren voor alleen rood, laten weergeven. En natuurlijk hetzelfde voor de andere twee kleuren.
Of misschien is de tweede tabel niet nodig. Wat ik namelijk uiteindelijk wil is het volgende. Ik wil een grafiek maken met voor x-as 'rood', 'geel' en 'blauw' en voor y-as het totaal die in G9 weergegeven zou worden per kleur (als het gefilterd zou worden).

Is dit überhaupt mogelijk en zo ja, hoe? Alvast heel erg bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
met de formule subtotaal gaat je dat lukken.

voor de toekomst, met een excel-bestandje, ontdaan van gevoelige info, wordt je beter geholpen.

met de formule subtotaal gaat je dat lukken.

voor de toekomst, met een excel-bestandje, ontdaan van gevoelige info, wordt je beter geholpen.

Bedankt voor je reactie! Ik had de subtotaal geprobeerd te gebruiken, echter zonder succes (ik denk dat ik de formule verkeerd heb toegepast). Maar hoe moet die formule met subtotaal eruit zien? ik zal zo wel een excel-bestandje uploaden.

// Bestand geüpload.

zie de bijlage.

Bedankt! Maar helaas is dat niet wat ik zoek. Ik heb die subtotaal al in rij 9 gebruikt. Dat is het probleem ook niet. Wat ik wil is dat in de tweede tabel het totaal, die in G9 aangegeven wordt, verspreid komt onder 'rood', 'blauw' en 'geel'. Dus ik wil dat in tweede tabel automatisch onder 'rood' (B16) 5 aangegeven wordt. Want als je in eerste tabel filtert onder kleur voor rood, dan krijg je in G9 het aantal 5.

Ik wilde dat eigenlijk meteen in een grafiek kunnen aangeven, maar dat lukt mij niet. Dus toen dacht ik dat ik misschien d.m.v. een tweede tabel dat wel kon, maar dat lukt mij dus ook niet. Het liefst zou ik het dan ook zonder die tweede tabel willen, tenminste als dat mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan