• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Verwijzing met formule naar ander tabblad

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Bert Bakker

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Berichten
39
Hallo!

Ik ben op zoek naar een formule die ervoor zorgt dat een waarde van een cell op het tabblad 3.1 overgenomen wordt op het Overall tabblad.

Na afloop van een kwartaal worden de cijfers verzameld en verwerkt in het Excel-bestand Rapport (zie bijlage).
Op tabblad 3.1 staan in regel 1 als kolomkoppen in de kolommen C t/m F de kwartalen van het jaar. Per kwartaal wordt hier het verzamelde % in vermeld.
Op het tabblad Overall staat een kolom met de titel "Kwartaal %". In deze kolom wordt ieder kwartaal het verzamelde % overgenomen dat in de betreffende kwartaalkolom staat op tabblad 3.1. In deze kolom staan dus de percentages die verzameld zijn van het afgelopen kwartaal.

Het lukt mij niet om een formule te maken die zorgt dat het verzamelde % van tabblad 3.1 in de kolom "Kwartaal %" op het tabblad Overall terecht komt.

Wie wil me helpen met de oplossing?

Vriendelijke groet,

Bert
 

Bijlagen

  • Rapport.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 13
Gebruik Excel zoals Excel bedoeld is en niet als een syteemkaartenbak.
Zet alle gegevens in 1 werkblad en gebruik een draaitabel (pivottable)
 
Ik heb de oplossing via een andere weg gekregen (zie bijlage).

Het probleem is op te lossen door gebruik te maken van de functies 'INDEX' en 'ZOEKEN'
 

Bijlagen

  • Rapport.xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan Onderaan