• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing met keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleffu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2015
Berichten
3
Hallo

Ik ben op zoek naar een verwijzing/formule wanneer een cel een bepaalde waarde heeft dan een keuzelijst op te roepen;

Bijvoorbeeld.

In cel a2 staat als teamnaam "Testploeg" (Ook nog meerdere ploegen heb ik)

Dan wil ik in cel a5 een keuzelijst met spelers oproepen die verwijst naar de spelers van deze ploeg (die genoemd wordt in cel a2)

Als in cel a2 bv de teamnaam "Testploeg2" is wil ik graag de keuzelijst oproepen die de spelers van deze ploeg bevat.

Ik kom er niet uit.



Groeten Berry
 

Bijlagen

  • test ploegen.xlsx
    7,8 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Beste Jean Paul,

Dit helpt me al een heel eind op weg. Dank je hiervoor. Maar mijn vraag is misschien nog iets gecompliceerder.

Ik zou graag op elke nieuwe regel een nieuwe deelnemer invoeren van bovengenoemd team.

Zie bijlage met verandering

Groeten Berry
 

Bijlagen

  • schema en deelnemers test.xlsx
    23,9 KB · Weergaven: 43
Met eenmalige keuze van deelnemer in de ploeg,ik hoop dat mijn bijdrage voldoet aan jou zoektocht
 

Bijlagen

  • Kopie van schema en deelnemers test(jp2).xlsm
    29,8 KB · Weergaven: 61
Heel erg bedankt

Jean Paul

Dit is precies wat ik zocht. Je wordt erg bedankt voor je moeite. Hier kan ik weer op verder borduren.

en Maarten ook bedankt voor je tip voor Excel Magic Trick. Goede optie om iets te zoeken als je iets niet lukt.

Was eerste keer op dit forum. Zeer goed en snel.

Groeten Berry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan