• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing met ophoging > 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

EMD68

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2012
Hallo,

Ik heb een probleem met een bestand in Excel 2003. Ik heb een lijst met NAW gegevens; A1: naam, A2, adres, A3 PC + WP enz.

Nu wil ik graag dat op blad 2 A1: naam, B1, adres, C1 PC + WP enz.

Bij de eerste regel is dit geen probleem, maar wanneer ik de formule omlaag wil kopieren, gaat het mis met de ophoging. A2 moet verwijzen naar A4 op blad 1 en A3 moet verwijzen naarA7 op blad 1 enz.

Iemand enig idee hoe ik dit in een formule kan verwerken?

Voor A2 op blad 2

Code:
=INDIRECT("Blad1!A"&1+RIJ()*3)

en doortrekken naar beneden

Code:
=INDIRECT("blad1!A"&RIJ(A1)*3-2)

Niels

Of nog beter:

Onderstaande formule kun je ook naar links en rechts copieren.

Code:
=INDIRECT("Blad1!"&TEKEN(64+KOLOM())&1+RIJ()*3)

Dan zou ik het zo doen, dan heb je ook geen last als je kolom AA wilt gebruiken.

Code:
=INDEX(Blad1!$1:$1000;RIJ()*3-2;KOLOM())

Niels

of deze
Code:
=INDEX(Blad1!$A:$A;KOLOM()+(RIJ()-1)*3)

de 3 geeft aan over hoeveel rijen er herhaald wordt
zet deze in formule in A1 op het gewenste blad en trek de formule opzij en naar beneden

groet sylvester

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Helaas werkt geen van de aangedragen oplossingen. Wanneer ik de formules naar beneden doortrek, wordt er bij alle oplossingen naar hetzelfde veld verwezen :confused:

O ja, het gaat om Excel 2007 i.p.v 2003. Zit hier misschien het verschil?

Waarschijnlijk wordt je beter geholpen, als je een voorbeeldbestand, ontdaan van gevoelige info, toevoegd.

als het niet werkt word het tijd voor een voorbeeld bestandje met vergelijkbare opzet als je orginele bestand.. want er worden redelijk standaard functies gebruikt die geen afwijkende werking hebben in excel 2003 of 2007.

soms kan de uitwerking net anders moeten doordat de opzet van je sheet net iets anders is als wij aannemen op basis van jou beschrijving

Code:
=INDIRECT("Blad1!A"&RIJ()*3-2)

Helaas werkt ook de laatst aangedragen oplossingen niet. Wanneer ik de formules naar beneden doortrek, wordt er bij alle oplossingen naar hetzelfde veld verwezen......

Zet op ribbontab formules, de berekeningsopties op automatisch dan werkt het wel.

Plaats anders een bestand waar je de formule in hebt staan, want ze werken allemaal.

Niels

Laatst bewerkt:
EMD68,
controleer of in je bestand de berekening toch wel op 'automatisch' staat.

Omgezet naar automatisch, nu werkt het! Iedereen bedankt voor het meedenken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan