verwijzing naar ander document (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiebeverwijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Hallo,

Ik heb diverse word-documenten met verschillende inhoud, maar waar wel een groot aantal vaak voorkomende elementen inzitten (projectnummers, omschrijvingen).
Deze vaak voorkomende elementen wil ik het liefst 1 keer hoeven in te vullen. Nu doe ik het via copy/paste, maar dat is niet echt ideaal.
In excel is het eenvoudig om telkens automatisch naar dezelfde cel te verwijzen, kan zoiets ook in word?

Robbie

poging...

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar als je het nu met copy/paste doet, zou je volgens mij met autotekst/autocorrectie sneller af zijn.

Marl1,

Ik heb een verzameling met allerlei word-bestanden. Afhankelijk van het project waar ik mee bezig ben gebruik ik sommige documenten wel of niet. De documenten hebben telkens betrekking op een specifiek onderdeel, maar er zijn wel een aantal teksten die in elk document voorkomen. Nu moet ik steeds alle documenten doorspitten en wat teksten aanpassen. Dat zijn echter in elk document dezelfde stukjes tekst (projectnummers, adressen, materialen, afmetingen ed) die in mijn eerste document, zeg maar een soort inhoudsopgave, ook voorkomen.
De bedoeling is dat ik een veld oid in mijn documenten maak waarin ik verwijs naar een tekstveld in het voorblad, waardoor de tekst uit het voorblad automatisch in de opvolgende documenten terugkomt. Kort samengevat: ik wil ca 15 standaard bedrijfsdocumenten voor een groot deel aanpassen/invullen vanuit mijn inhoudsopgave.

Normaal gesproken werk ik veel met excel, waarin dat eenvoudig gaat met formules/celverwijzingen ed, maar vanwege de opzet van deze documenten ben ik nu toch een beetje gebonden aan word, maar dat werkt toch even wat anders.....

Robbie

Michiel,

Bedankt. Via het linkje+zoeken+nog meer linkjes heb ik eea opgelost. De oplossing blijkt kinderlijk eenvoudig: een koppeling vanuit word naar excel cel(len) maken. Ik hoef nu alleen maar een rijtje standaardgegevens in te vullen en alle word-bestanden worden aangevuld.

Robert
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan