• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar ander werkblad werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lieke66

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2016
Hallo Helpmij'ers,

Ik heb in een excelfile (A) een verwijzing naar een ander werkblad (B).
Als ik beide bestanden tegelijk open heb staan dan werkt ie alle verwijzingen netjes bij, dus met de verwijzing is niks mis.

Echter, als ik file A open heb staan dan geeft ie in de cellen met de verwijzing #WAARDE aan. Zodra ik file B open maak, vult ie alles weer gewoon aan.
Nou wil ik dat file A ook gewoon automatisch (zonder dat file B open staan) update.

Bij gegevens > koppelingen bewerken, staat het al op automatisch. Dus wat doe ik fout?

Dank!

Deze site had ik ook al gezien. Ik heb wel gewoon het hele pad staan naar file B, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ander idee?

Nou wil ik dat file A ook gewoon automatisch (zonder dat file B open staan) update.

Dat zal niet gaan
Jij kunt toch ook niet iets lezen in een boek dat gesloten is.

Uit deze cryptische vraag mag een ieder hier gokken welke functies het probleem geven? bv INDIRECT() kan niet overweg met gesloten bestanden. VLOOKUP() heeft er geen enkel probleem mee. Als je de vraag wat concreter maakt of een bestandje bijvoegt dan is de oorzaak waarschijnlijk wel aan te wijzen.

Het werkt bij mij prima met een gesloten bron document, dus waarom het dan bij jou niet gaat weet ik niet.
Ik heb in een willekeurig document dit staan:
=LINKS('C:\Users\Ed\Desktop\[bron.xlsx]Blad1'!A1;10)

Het willekeurige document toont dan netjes de eerste 10 posities van de tekst in cel A1 van het gesloten document met de naam Bron.xlsx die op m'n bureaublad staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan