• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar cel geeft waarde weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dclxvi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Beste helpende hand,

Ik heb een uitgebreid Excel-bestand gemaakt waarmee een gauss-curve kan worden gegenereerd (ook dmv vba). Om de gewenste functionaliteit te krijgen heb ik veel verwijzingen naar de brongegevens (op ander tabblad) moeten maken.
Probleem: als ik de brongegevens wijzig, geeft de verwijzing de gewijzigde waarde weer, maar rekent de functie SUBTOTAAL deze waarde niet meer mee en geeft #DEEL/0!. Dus ik zie de waarde staan, maar SUBTOTAAL negeert deze.

Om te testen heb ik een nieuw simpel Excel-bestandje gemaakt met dezelfde basisopzet. En ja hoor, daarin neemt SUBTOTAAL wel de veranderde waarde mee.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem?

Vriendelijke groet,
Dclxvi

Hoi Dclxvi

1 van de getallen of de breuk moet nul zijn. Bij tekst krijg je #WAARDE!.
Controleer de breuk in een andere cel en zie wat het resultaat is. Ga daarna analyseren hoe de 0 tot stand komt.

Groet,
Jeroen

Laatst bewerkt:
Zet dit maar eens in een cel, dan zie je dat delen door nul niet gaat.
Code:
=1/0

Hoi Dclxvi

1 van de getallen of de breuk moet nul zijn. Bij tekst krijg je #WAARDE!.
Controleer de breuk in een andere cel en zie wat het resultaat is. Ga daarna analyseren hoe de 0 tot stand komt.

Groet,
Jeroen

Dank voor je reactie, Jeroen. Echter zit er geen 0 bij, maar hij ziet ze wel als nul (of leeg?) nadat de desbetreffende cellen in tabblad "Bron" zijn gewijzigd.

Voorbeeld: zie printscreen in bijlage. De verwijzingen onder de filter zijn als volgt: =ALS(Bron!$F1872="";"";Bron!$F1872) enz.

Printscreen.jpg

Helaas is het Excel-bestand te groot (zip: 1,12 MB) om als bijlage te mogen uploaden.

Kan ik het bestand naar een verwijzingskoning e-mailen? En wel met deze vraag: waarom worden de verwijzingen op tabblad Tentamen en Docent niet meer door de formules in B97 t/m B102 van deze tabbladen 'herkend' nadat de data (=cijfers) op tabblad Bron worden gewijzigd?

Hoi Dclxvi,

Je kunt het bestandje ook mailen naar het -account van .

Kijk ik er zo even naar.

Groet,
Jeroen

Laatst bewerkt:
Hoi Dclxvi,

Ik zie wat je bedoeld, dat is het goede nieuws. Ik vind het ook merkwaardig wat er gebeurt. Ik blijf zoeken.

Groet,
Jeroen

Hoi Dclxvi,

Het enige dat ik kan bedenken is dat de ruim 60.000 rijen te veel zijn voor Excel. Een andere logische verklaring heb ik niet.

Groet,
Jeroen

Hoi Dclxvi,

Misschien toch de logische verklaring. Kolom F op het bron!-blad bevat bij nieuwe invoer tekst in plaats van getallen. Verander de opmaak van de kolommen C en F van het blad Bron! in Getal ipv tekst. Zet ergens in het blad een 1 en kopieer deze. Vervolgens Blok de kolommen C en F, plakken Speciaal en kies bij bewerking voor vermenigvuldigen. Alle tekst is nu omgezet in getal.

Groet,
Jeroen

Misschien toch de logische verklaring. Kolom F op het bron!-blad bevat bij nieuwe invoer tekst in plaats van getallen. Verander de opmaak van de kolommen C en F van het blad Bron! in Getal ipv tekst. Zet ergens in het blad een 1 en kopieer deze. Vervolgens Blok de kolommen C en F, plakken Speciaal en kies bij bewerking voor vermenigvuldigen. Alle tekst is nu omgezet in getal.

Beste Jeroen,

Je oplossing werkt! Ontzettend hartelijk dank voor de moeite!
Ik had al een keer via celeigenschappen geprobeerd de cellen als getal aan te wijzen, maar blijkbaar is dat niet afdoende. Vreemd dat Excel deze extra 'berekening' nodig heeft om deze cellen echt aan te passen.

Vriendelijke groet,
Dclxvi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan