Hallo,
ik heb onderstaand stukje in een Excel sheet staan ik wil echter dat de 'If isEmpty' kijkt naar de cel op het blad HERHAAL_INBOEK en niet zoals nu gebeurd naar een cel in het eerste werkblad. Ik wil het tabbald dus zelf kunnen bepalen.
-----
Private Sub Workbook_Open()
'plaats de namen van de medewerkers in het sheet
If IsEmpty(Range("I4")) Then
Sheets("HERHAAL_INBOEK").Range("I4").Value = Application.UserName
End If
Sheets("HERHAAL_INBOEK").Range("H4").Value = Application.UserName
End Sub
-----
Het zelfde geldt voor het de code hieronder, ook hier wil ik de naam van het tabbald bij de range vermelden. Ook hier wil ik het tabblad kunnen kiezen.
'Zet de opmaak van de cel vast als MAAND JAAR
Range("C19:E19").Select
Selection.NumberFormat = "mmmm yyyy"
-----------
Ik heb het met " If isEmpty Worksheets("VOORCALCULATIE").Range("I4") then "
maar dit geef een foutmelding.
Verder heb ik nog een wat meer algemenere vraag, het gebruik van DIM is mij niet duidelijk, wanneer gebruik je dit is de code? Heeft iemand hier wat meer info over?
ik heb onderstaand stukje in een Excel sheet staan ik wil echter dat de 'If isEmpty' kijkt naar de cel op het blad HERHAAL_INBOEK en niet zoals nu gebeurd naar een cel in het eerste werkblad. Ik wil het tabbald dus zelf kunnen bepalen.
-----
Private Sub Workbook_Open()
'plaats de namen van de medewerkers in het sheet
If IsEmpty(Range("I4")) Then
Sheets("HERHAAL_INBOEK").Range("I4").Value = Application.UserName
End If
Sheets("HERHAAL_INBOEK").Range("H4").Value = Application.UserName
End Sub
-----
Het zelfde geldt voor het de code hieronder, ook hier wil ik de naam van het tabbald bij de range vermelden. Ook hier wil ik het tabblad kunnen kiezen.
'Zet de opmaak van de cel vast als MAAND JAAR
Range("C19:E19").Select
Selection.NumberFormat = "mmmm yyyy"
-----------
Ik heb het met " If isEmpty Worksheets("VOORCALCULATIE").Range("I4") then "
maar dit geef een foutmelding.
Verder heb ik nog een wat meer algemenere vraag, het gebruik van DIM is mij niet duidelijk, wanneer gebruik je dit is de code? Heeft iemand hier wat meer info over?