• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing naar cellen vanuit een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

fj_apultje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
Hallo,

ik wil met behulp van de inhoud van een andere cel een celverwijzing maken. Een voorbeeld.

Ik heb een reeks met getallen. Ik bepaal met VERGELIJKEN dat getal "X" in rij 6 staat, deze formule staat in bijv. cel F10.

Nu wil ik in een cel verrwijzen naar bijv. B6. Die 6 heb ik dus al bepaald.

Hoe kan ik nu in een andere cel met behulp van de uitkomst in F10 verwijzen naar B6? Ik heb iets geprobeerd als =B(F10) , maar dat wordt nix. :rolleyes: Heeft iemand een idee???

Dit is natuurlijk een vereenvoudigde voorstelling van de datasheet die ik wil gaan maken. Hierin staan een groot aantal getallen waarin genavigeerd moet gaan worden.

Alvast bedankt!

:thumb:

Gebruik de ADDRESS() functie om een cel-lokatie uit te rekenen.
Gebruik INDIRECT(arg) om de waarde uit "arg" op te halen.

Dus: =INDIRECT(ADDRESS(4,1)) heeft als resultaat de waarde die in A4 staat (rij 4, col 1).
ADDRESS kent nog meer optionele parameters voor varianten.

Succes!

Bedankt voor de snelle reachtie, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Misschien is ook nog onduidelijk wat ik nu graag wil.

Daarom een voorbeeld.

Ik heb een reeks getallen met bijbehorende waardes. Laten we zeggen dit:

0.400 100
0.405 101
0.410 102
0.415 103
0.420 104
0.425 105
0.430 106
0.435 107
0.440 108
0.445 109

In wekelijkheid zijn dit honderden rijen en meerdere kolomen. Maar dit is nu het voorbeeld.
Ik wil nu weten welk getal hoort bij 0.44.
Ik vul in cel C1: 0.44
In cel C2 zet ik neer: =VERGELIJKEN(C1;A1:A8000)
Hier komt uit: 9, dit is dus het rijnummer.
Ik weet al het kolomnummer, 2.

maar nu!
hoe automatiseer ik het nu zo, dat ik als ik in C1 0.44 invul, dat ik in C3 de waarde 108 krijg? De formule die dan in C3 moet komen te staan, kom ik dus niet uit. Met "adres" kan ik wel naar een kolom en rij verwijzen, maar niet met een waarde die in een andere cel staat.

Ik hooooop dat het zo ietsje duidelijker is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Paul

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan