Verwijzing naar datum in koptekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menno313

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2014
Berichten
4
In een document sjabloon voor een formele brief wil ik bij de aanhef de datum in voeren met behulp van een formulier-veld, als volgt:

"Rozenburg, 10 februari 2014"

Op de tweede en de daarop volgende pagina's wil ik deze datum in de koptekst hebben, in een andere notatie:

"10-02-2014"

Mijn vraag is, kan ik deze twee "velden" aan elkaar koppelen, zodanig dat de enige te wijzigen datum die van de aanhef is, en de datum in de koptekst automatisch mee veranderd.

Ik werk liever niet met een automatisch ingevoerde datum zoals huidige datum of document aanmaakt datum, want we willen hier de datum zelf invoegen en kunnen aanpassen.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, bij voorbaat dank.


Menno Mulders
 
Als je een formulierveld gebruikt is het niet zo lastig, want dan gebruik je een object met een Bladwijzernaam. En die kun je gebruiken in de koptekst. Dus als je formulierveld DocDatum heet, kun je in de koptekst met <Ctrl>+<F9> een veld aanmaken met deze code: REF DocDatum \@ "dd-MM-yyyy". Je formulierveld maak je dan op met de lange notatie. Velden worden bijgewerkt als je een afdrukvoorbeeld bekijkt, of het document afdrukt.
 
Michel, bedankt voor de hulp, het werkt!

Nog een aanvullende vraag, bij een leeg formulier veld krijg is nu lichtgrijs de tekst "Klik hier als u een datum in wil voeren"

Kan ik die tekst nog ergens aanpassen?

Bedankt,
Menno
 
Dan heb je niet een 'ouderwets' formulier veld gebruikt, maar een nieuwe. Ik weet niet of je die tekst kunt verwijderen. Volgens mij wordt dat heel lastig. Zelf gebruik ik de nieuwe velden daarom niet, maar pak ik een 2003 veld, want die zitten er ook nog steeds in. En werken perfect :). Ik heb wel eens een truc gezien waarbij het lettertype wit werd gemaakt, zodat je de tekst niet zag. En bij klikken dan weer zwart. Maar dat vind ik zelf nogal knullig.
 
Ja dat werk dan beter. Ik merk ook dat die velden wel beschikbaar blijven als het bestand opgeslagen wordt als rtf. Dat moet voor ons administratie programma om project specifieke informatie in te vullen in het document.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan