• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar een cel in voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap3600

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Hallo,

Ik heb de navolgende code in vba voor het vullen van mijn voettekst:

.RightFooter = "&""Comic Sans MS,Standaard""&8&K000000Pagina &P van Range['Off-Opdr'!R1] "

Deze laatste zou moeten verwijzen naar een getal welke in de cel "'Off-Opdr'!R1" staat. Deze cel heb ik benoemd als pages

Echter werkt deze niet......
Wie kan me hiermee helpen??

Code:
.RightFooter = "&""Comic Sans MS,Standaard""&8&K000000Pagina &P van " & Range("pages").Value

Graag gedaan. :)

Loop gelijk tegen hetvolgende probleem aan.....

Het is een samenvoeging van diverse tabbladen en optellingen.
Tabblad 1 is totaal 5 pagina's (het totaal van 5 heb ik benoemd in een cel pages_01)
Tabblad 2 is totaal 4 pagina's
Bij een volgende voettekst zou hij moeten bijvoorbeeld moeten tellen pagina (5+2)=7 van (5+4)=9 pagina's.
De waarde 9 uitrekenen lukt me nog (deze heb ik benoemd in een cel als pages), maar hoe ik automatisch die 7 kan genereren weet ik niet.....

.RightFooter = "&""Comic Sans MS,Standaard""&8&K000000Pagina " & Range("pages_01").Value +&P & " van " & Range("pages").Value

De bedoeling is dus eigenlijk het paginanummer op te tellen bij het bereik genoemd pages_01:
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om deze code te maken.
De code &P+2 werkt bijvoorbeeld wel maar het is een variabel bereik, dus niet altijd +2 ....

.RightFooter = "&""Comic Sans MS,Standaard""&8&K000000Pagina &P+2 van " & Range("pages").Value

.RightFooter = "&""Comic Sans MS,Standaard""&8&K000000Pagina &P+pages_01 van " & Range("pages").Value

Om je even snel verder te helpen.
Code:
Sub Voettekst()
    With Sheets(1).PageSetup
        .RightFooter = "&""Comic Sans MS,Standaard""&8&K000000Pagina &P van " & Range("pages").Value
    End With
    With Sheets(2).PageSetup
        .RightFooter = "&""Comic Sans MS,Standaard""&8&K000000Pagina &P+" & Range("pages_01") & " van " & Range("pages").Value
    End With
End Sub

Wederom graag gedaan. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan