Verwijzing naar een figuur in word 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppystad

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2015
Berichten
31
Beste lezers,

Ik ben bezig met een document met verschillende figuren er in. Ik nummer deze figuren via rechtermuisknop => bijschrift invoegen. Dit omdat het figuurnummer dan automatisch aanpast bij het invoegen van een nieuw figuur. In de tekst heb ik kruisverwijzingen naar het figuur, zodat deze ook automatisch mee verandert. Echter, als ik bijvoorbeeld tussen afbeelding 1 en afbeelding 2 een afbeelding invoeg, dan wordt afbeelding 2 netjes afbeelding 3. Maar de tekst in de verwijzing blijft op afbeelding 2 staan. Pas als ik rechtermuisknop => Veld bewerken doe dan verandert het naar figuur 3. Kan dat ook automatisch?

Zie voor meer informatie over wat ik bedoel dit filmpje wat ik heb gemaakt: https://goo.gl/zqhr0u

Alvast bedankt!!
 
Velden worden bijgewerkt op het moment dat je het afdrukt of een afdrukvoorbeeld laat zien. Of een document opent. Het heeft weinig meerwaarde om dat in de tekst te doen op het moment dat je je document aanpast. Vandaar denk ik dat Microsoft het een beetje onzinnig vond om velden gelijk bij te laten werken. Kan namelijk hele vervelende consequenties voor je document hebben.... De oplossing voor dit 'probleem' kon wel eens vele malen vervelender zijn dan eventjes rechtsklikken en op <Bijwerken> klikken. Of met <Ctrl>+<a> alles selecteren en met <F9> alle velden bijwerken, als je dat wel aandurft. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan