• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar hyperlink behouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Beste,

Ik beschik over een excel-sheet waarin onder meer een hyperlink verwijst naar een bestand op de server. Bedoeling is dat bepaalde cellen in de sheet aangevuld worden door een andere persoon op een andere lokatie waarna het aangevulde dokument terug naar de afzender gemaild wordt.

Blijkt nu dat wanneer het dokument terug komt de hyperlink niet meer verwijst naar het oorspronkleijke bestand op de server.

Kan ik een hyperlink 'beschermen' / 'vastzetten' zodat die niet meer wijzigt ?

dank voor jullie antwoord,

Stefano

Ik heb dit uitgetest door het bestand naar iemand te mailen, het daar te openen en op te slaan ( zonder de hyperlink aan te klikken !) en dan terug te laten mailen. De hyperlink verandert van :

\\svrmid001\data\Labo-Werkleider\Rekenblad\TEST HYPERLINK.xls

naar

E:\Tijdelijke Internet-bestanden\OLK2B\Kopie van TEST HYPERLINK.xls

en dit laatste zou dus niet mogen gebeuren

Stefano,

Kijk eens naar het voorbeeld: invoegen - naam - definiëren. Daarin tussen " het volledige pad en een naam en dan die naam in de hyperlink.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan