• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar sheet in VB code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roboman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2014
Beste Helpers,

Vanuit een Excel sheet waarop ik een brief heb start ik een stukje VB code wat een email aanmaakt waarin tekst en aanhangsels gemaakt worden. Dat werkt perfect. Nu wil ik op een andere sheet bijhouden of die brief gestuurd is. Ik heb dat al es gedaan waarbij die email status netjes in een cel geplaatst op de sheet vanwaar uit het VB script gestart wordt.
De code die ik daarvoor gebruik is : Range("BL" & RNum).Value = ("Letter Send " & Sdate), dus plaats de text in kolom BL op regel XXX welke door de variabele Rnum gedefinieerd is en ook de datum die door Sdate meekomt. Er staat dan "Letter Send 28/6" in de cel BLXXX

Nu is mijn probleem dat ik dit vanuit een andere sheet aanroep en er dus een verwijzing ingebouwd moet worden die naar het in gebruik zijnde sheet verwijst. De variabele van de sheet naam is "Sname". om de een of andere reden krijg ik de syntax niet geod.
Eigenlijk wil ik dus de excel variant " 'Sheetnaam' "!BL{Rnum} in de vb code hebben.
B.v (wel fout dus) - Range("'"Sname"'!" "BL" & RNum).Value = ("MY Review Send " & Sdate). of Range( & Sname & ,"BL" & RNum).Value = ("MY Review Send " & Sdate). Zo heb ik al vele varianten geprobeerd maar nog steeds niet de juiste gevonden.

Weet iemand raad. waarschijnlijk is het simpel, maar zoals iemand quote " Alles is moeilijk tot je weet hoe het moet"

Bij voorbaat dank, en met vriendelijke groet,

Roboman

Dit ook al geprobeerd?
Code:
Sheets("Planning")
Kijk een beetje bij andere vragen naar de code.
Je kunt natuurlijk ook de Macrorecorder gebruiken om de code op te nemen.

Laatst bewerkt:
Beste "ExcelAmateur", (Uw naam is een understatement denk ik gezien uw status)

Inmiddels heb de suggestie geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb o.m. met [ Sheets("Sname", "BL" & RNum).Value = ("MY Review Send " & Sdate)] , gespeeld wat een compile error geeft.
Ik begrijp dat de constructie { Sheets("Sname", "BL" } fout is maar kom er gewoon niet verder mee. De diverse combinaties geprobeerd om Sname en BL in een setje samen te voegen maar ook dat werkte voor mij niet.

Toch nog de verkeerde syntax neem ik aan.
Heeft u nog een tip?

Roboman

Zit je wel op het goede forum?
Hier is het voor Excel en Excel met VBA

VB is een ander forum.

Deze al geprobeerd?

Code:
Sheets(Sname).range("BL" & RNum)

Beste VenA,

Dat was de gouden tip, zo simpel en toch kwam ik er maar niet.
Sheets(Sname).Range("BL" & RNum) = ("Letter Send " & Sdate)

Hiermee zijn er weer twee zaken bereikt.
A) Ik heb weer wat geleerd, waar ik erg blij mee ben,
B) Het is inderdaad waar dat alles moeilijk is totdat je weet hoe het moet.

Erg bedankt mede helpers voor de hulp en tips.

Roboman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan