• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar tabblad met naam uit cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovanderh

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Goedendag,

Probeer een cel in te vullen met een waarde uit ander blad. Wat ik graag wil is dat Excel zelf het juiste blad bepaalt aan de hand van het getal in Rij A.
VB helpmij.png

Nu heb ik zelf de verwijzing gemaakt naar tabblad 01. Maar 't is dus de bedoeling dat Excel dit zelf gaat doen door 01 op te halen uit Cel A4. Uiteindelijk wil ik namelijk deze doortrekken zodat die iedere keer uit het juiste tabblad de gegevens haalt.

Met vriendelijke groet,
Marco van der Haar

Dat zal zoiets worden:
Code:
=INDIRECT("'"&A4&"'!C13")
Kan niet controleren of de opmaak van cel A4 klopt en/of de verwijzingen goed staan. In een plaatje is het moeilijk testen...

Beste AlexCEL,

Dank voor je reactie. Dit werkt inderdaad wel als ik de opmaak weer normaal zet. Opzich is dat niet zo'n probleem, alleen even namen van de eerste 9 bladen aanpassen.
Maar jou opmerking over de opmaak heeft er dus wel voor gezorgd dat ik eruit kom waarom het niet lukte met INDIRECT.

Dank voor je hulp en een goede jaarwisseling gewenst.

Gr.
Marco

Mooi zo, weer opgelost dus. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan