• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing naar tabbladen werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter nieko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nieko

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2002
Beste lui,

Ik heb een verwijzing gemaakt naar een tabblad maar als de gebruiken de naam van het tabblad wijzigt dan werkt de verwijzing niet meer.

Weet één van jullie een oplossing hiervoor?

Gr. Nieko

Je kunt eventueel met bereiknamen werken.

Daarnaast geeft deze formule de naam van dit tabblad aan in een cel:
=RECHTS(CEL("bestandsnaam";$A$1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";$A$1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";$A$1)))

Door de $A$1 te selecteren en daarna op een ander blad cel A1 aan te wijzen geeft hij de naam van dat betreffende tabblad. dit veranderd mee als de naam veranderd.
Daarna kan je dit in een formule weer gebruiken.

Succes,
Martin

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :o

kun je een voorbeeld bijvoegen?

Natuurlijk, bij deze.
Ik heb beide oplossingen in het bestandje gezet, ik hoop voor je dat het je probleem oplost.

Succes,
Martin

Bijlagen

Ik heb een verwijzing gemaakt naar een tabblad maar als de gebruiken de naam van het tabblad wijzigt dan werkt de verwijzing niet meer.
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord! Indien je een verwijzing naar een andere sheet hebt in een formule, wordt die formule netjes aangepast als je de naam van de tab verandert. Wat voor soort verwijzing gebruik je dan?

Groet, Leo

ik maak een hyperlink naar een plaats in het document

Nieko,

Als je nou direct had verteld dat het om een hyperlink ging . . .

Maar goed, ook hier kan je dan met een bereiknaam werken.
Maak een bereiknaam aan voor het gebied waar je naartoe wilt,
Klik daarna op de plek waar je de hyperlink wilt maken.
Klik bij invoegen op Hyperlink --> klik op "plaats in dit document" --> dan zie je ook de bereiknaam die je net hebt aangemaakt - klik op deze en daarna op oke en klaar is Nieko.

Bladnaam maakt niet meer uit.

Succes,
Martin.

@ Thankyoe. Desalniettemin een creatieve oplossing!
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan