• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar tabel kolom vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

UUstudent

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2018
Hallo allemaal!

Hoe kan ik de verwijzing naar een tabel vastzetten? Normaal gesproken lukt mij dit met "@" als het om een kolom gaat in dezelfde tabel.
Nu is de kolom waar de formule staat alleen geen onderdeel van de tabel zelf en krijg ik het niet voor mekaar.

Bijgevoegd zit een voorbeeld bestand. Ik wil graag E1:G2 kunnen doortrekken terwijl het bereik van =SOM.ALS(Tabel1[Locatie];"M";E5:E20) vast blijft staan. Dus dat het altijd verwijst naar Tabel1[Locatie] en niet naar Tabel1[Naam] zoals nu het geval is.

Dank!

Bijlagen

Hallo, ik snap niet wat er niet werkt.

Als ik de formules kopieer naar rechts gaat het toch goed?

Anders svp duidelijker aangeven wat de bedoeling is.

@Haije: Dat is de kern. Bij kopieren gaat het zoals UUstudent het wil, bij slepen met de vulgreep niet. Dit is een situatie waar kopieren dus niet hetzelfde werkt als slepen met de vulgreep. Super inconsequent, maar als je het weet ook wel weer handig.

Selecteer E1:G2 en trek het naar rechts.
Druk Ctrl+R.

Hee allemaal,
Bedankt voor de reacties! Het gaat inderdaad maar over een klein dingetje maar het is inderdaad wel handig om te weten.

Het probleem is hiermee opgelost trouwens
[[Locatie]:[locatie]]

Greetz/Excelbat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan