• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar Tabelnaam in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonBrands

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Ik gebruik in Excel een verwijzing naar een tabel met datumvled: Tabel6[[#Gegevens];[15-6-2015]]

Nu wil in deze formule verwijzen naar een andere cel waarin de datum staat: dus zoiets als : Tabel6[[#Gegevens];$A$1]

Hoe kan ik dat doen?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Ga staan in de cel, waar je de uitkomst wilt hebben.

= en klik vervolgens op de cel die je wilt gebruiken.

Ik was niet helemaal duidelijk. Wat ik bedoel is:

In de betreffende cel staat al deze VERWIJZING naar een matrix in Tabel6:

Knipsel.PNG

Nu wil in deze verwijzing afhankelijk maken van een andere cel die in cel $A$1 staat met de datum:15-6-2015

Ton,

Je range voor de index dient te zijn A2:aH1000 (of een defininieerde naam b.v. #gegevens).

Je verwijzing naar cel A1, dient in dat geval in je 2e vergelijking te worden opgenomen (kolommen).

Je range voor de index dient te zijn A2:aH1000 (of een defininieerde naam b.v. #gegevens).

Je verwijzing naar cel A1, dient in dat geval in je 2e vergelijking te worden opgenomen (kolommen).

Dat werkt niet helaas!!

Ik kom hierop uit:
Code:
=INDEX(Tabel6[[#Gegevens];[Naam]];VERGELIJKEN([@Omschrijving];VERSCHUIVING(Tabel6[Naam];0;VERGELIJKEN(A$1;Tabel6[#Kopteksten];0)-1);0))

Bijkomend probleem is dat de datum in A1 op een of andere manier niet gelijk is aan de datum uit Tabel6. Ik heb dat provisorisch opgelost door in A1 deze formule te zetten:
Code:
=Tabel6[[#Kopteksten];[15-6-2015]]

@TonBrands

De gedefinieerde bereiken, zijn niet allemaal in het bestand aanwezig.

Dat maakt het lezen van de formule, wat mij betreft, ook wat lastig.

Hopelijk heb je met de oplossing van Timshel een passende oplossing gevonden.

Ik kom hierop uit:
Code:
=INDEX(Tabel6[[#Gegevens];[Naam]];VERGELIJKEN([@Omschrijving];VERSCHUIVING(Tabel6[Naam];0;VERGELIJKEN(A$1;Tabel6[#Kopteksten];0)-1);0))

Bijkomend probleem is dat de datum in A1 op een of andere manier niet gelijk is aan de datum uit Tabel6. Ik heb dat provisorisch opgelost door in A1 deze formule te zetten:
Code:
=Tabel6[[#Kopteksten];[15-6-2015]]

Dat moet het zijn, Alleen nog even een oplossing voor die datum in A1. Heel erg bedankt zover!!

Bijkomend probleem is dat de datum in A1 op een of andere manier niet gelijk is aan de datum uit Tabel6.
Headers van een tabel kun je niet opmaken, zijn altijd tekst. Vervang A$1 door TEXT(A$1, "d-m-jjjj").

Ik heb de indruk dat je een draaitabel-achtige bron (tabel6) probeert om te vormen tot een nieuw draaitabel-achtig rapport.
Misschien moet je je probleem eens algemener herformuleren als: "ik krijg wekelijks (?) deze gegevens in deze vorm (tekstbestand?) toegestuurd en wil daar dan dit overzicht van maken. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?"
Wie weet geeft dat verrassende wendingen.

Headers van een tabel kun je niet opmaken, zijn altijd tekst. Vervang A$1 door TEXT(A$1, "d-m-jjjj").

Ik heb de indruk dat je een draaitabel-achtige bron (tabel6) probeert om te vormen tot een nieuw draaitabel-achtig rapport.
Misschien moet je je probleem eens algemener herformuleren als: "ik krijg wekelijks (?) deze gegevens in deze vorm (tekstbestand?) toegestuurd en wil daar dan dit overzicht van maken. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?"
Wie weet geeft dat verrassende wendingen.

Hiermee heb ik mijn probleem opgelost!! Iedereen bedankt!!

Groet,

Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan