• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar tekst niet naar getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

StanWolfs

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2014
hallo,

Ik heb onderstaande formule in een cel staan. deze verwijzing werkt wel met een getal maar niet met een tekst.
zou iemand mij hiermee kunnn helpen?

Code:
=ALS(SOMPRODUCT(SOM.ALS(INDIRECT(Tabbladen&"!A3:A150");F4&J4;INDIRECT(Tabbladen&"!P3:P150")))=0;"";(SOMPRODUCT(SOM.ALS(INDIRECT(Tabbladen&"!A3:A150");F4&J4;INDIRECT(Tabbladen&"!P3:P150")))))

Alvast bedankt,

Als een getal als tekst staat dien je dit eerst altijd om te zetten in de betreffende cel.
Wil je met een formule uit een stuk tekst een getal halen en in de formule omzetten naar een getal kan je altijd in de formule *1 plaatsen.

Plaats s.v.p. een voorbeeldbestand voor verdere assistentie.

Laatst bewerkt:
Even aangenomen dat elke machine zijn eigen tabblad heeft, en dat de combinatie dossiercode/machine uniek is, voldoet deze dan?
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A4&$B4;INDIRECT("'"&$B4&"'!$A$4:$D$150");4);"")
(Kopiëren ergens in rij 4...)

Laatst bewerkt:
AlexCEL,

dat is een juiste aanname maar helaas werkt de formule niet in het bronbestand. hier staan meerde kolommen tussen de gegevens die ik nu in het voorbeeldbestandje heb gezet. ik heb een nieuw voorbeeld gemaakt met het juiste aantal kolommen en de gegevens op de juiste plaats

Bekijk bijlage test Verwijzing.xlsx

Je verwijzingen zijn goed aangepast. Er moet nu alleen nog een aanvullende voorwaarde bij voor de VERT.ZOEKEN functie.

Probeer deze eens:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(F4&J4;INDIRECT("'"&J4&"'!$A$4:$P$20");16[COLOR="#FF0000"];ONWAAR[/COLOR]);"")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan