• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar verwijderd bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter EMCV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EMCV

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Hallo,

Ik heb een irritant probleempje wat hoop ik makkelijk op te lossen is.

Ik heb, toen ik begon met het maken van een calculatieprogramma (ergens) een verwijzing naar een ander excel bestand gemaakt (of een formule gekopieerd). Nu heb ik dat excel bestand verwijderd en vraagt excel natuurlijk elke keer als ik het calculatieprogramma open naar dat betreffende bestand. Ik heb mijn werkbladen allemaal al een keer nagelopen of ik ergens de verwijzing kan vinden maar helaas. Bestaat er een functie dat ik de verwijzing snel tevoorschijn kan toveren of zoiets dergelijks?

Ik hoor graag van jullie!!

Groeten

Als het gaat om verwijzingen in formules
Als je bijv. de verwijzing naar C:\koppeling .xls zoekt
Als de koppeling wordt gevonden, wordt de cel gekleurd.
Wijzig de groene delen in deze code naar jouw situatie.

Code:
Sub zoek()
  for each cl in sheets(1).cells.specialcells(xlcelltypeformulas)
    if instr(cl.formula, "[COLOR="Teal"]C:\koppeling.xls[/COLOR]")>0 then cl.interior.colorindex=[COLOR="teal"]47[/COLOR]
  next
End sub

Ik heb van alles geprobeerd maar ik heb de verwijzing niet kunnen vinden!! Heeft iemand hier nog een andere oplossing?

Groeten EMCV

Kijk bij menubalk/bewerken/koppelingen.

Kan ik op die manier ook zien welke Cel naar het betreffende bestand verwijst??

Gr

Via de eigenschappen van Querytables

Je ziet denk ik wel aan mijn status; Junior Member dat ik niet meteen begrijp waar ik die Querytables kan vinden.

Laatst bewerkt:
Je ziet denk ik wel aan mijn status; Junior Member dat ik niet meteen begrijp waar ik die Querytables kan vinden.

Het feit dat je Junior bent, zegt niets over je kennis.;)

Je kunt het ook als volgt doen.
- Ga naar Bewerken - Zoeken (of CTRL-F)
- Klik op Opties.
- Type op het tabblad Zoeken bij Zoeken naar: [
- Selecteer op hetzelfde tabblad bij Binnen: Werkmap
- Klik op Alles Zoeken.

Je ziet nu een lijst van alle cellen die een [ hebben. Bestanden worden tussen [ ] weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Help!!

Bij de zoekfunctie (ctrl + F) kan ik opeens niet meer kiezen voor opties. In de balk staat nu alleen maar zoeken en niet net als voorheen zoeken en vervangen.:confused:

Hoe kan dit?

Help!!

Bij de zoekfunctie (ctrl + F) kan ik opeens niet meer kiezen voor opties. In de balk staat nu alleen maar zoeken en niet net als voorheen zoeken en vervangen.:confused:

Hoe kan dit?

En met Ctrl+H?

Dan kom ik alleen in het menu vervangen en bij ctrl + F in het menu zoeken. In Excel op een andere pc kom ik wel in het menu zoeken en vervangen met ctr + F!!

Vreemd

Dan kom ik alleen in het menu vervangen en bij ctrl + F in het menu zoeken. In Excel op een andere pc kom ik wel in het menu zoeken en vervangen met ctr + F!!

Vreemd

Vreemd maar niet onoverkomelijk, toch?

Nee dat klopt.. I

Het probleem is echter nog niet verholpen. Ik heb alles nagekeken en ik kan de verwijzing naar het verwijderde bestand niet vinden. Hij blijft dus nog steeds vragen naar het betreffende (verwijderde) bestand.

EMCV

Als je wil dat er iemand hier uitzoekt waar de referentie zit, dan zal je toch dat bestandje moeten plaatsen. Anders komen we er 9 kansen van de 10 niet uit hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan