• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar voorgaande blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

IPP Wim

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Hoi,

hier een vraag over verwijzingen. Ik heb een werkmap met meerdere malen een zelfde soort tabel.
Kolom A puntnummer
Kolom B waarde 1 (deze is op elk blad het zelfde)
Kolom C waarde 2 (deze is op elk blad anders)
Kolom D verschil waarde 2 - waarde 1
Kolom E verschil waarde 2 - waarde 2 (van het voorgaande blad)

Nu voelen jullie de vraag waarscheinlijk al aankomen. Hoe kan ik ecxel automatisch in het voorgaande blad laten zoeken. Nu doe ik het zo dat, elke keer nadat ik het blad heb gekopieert om te gaan bewerken, ik de formule in kolom E handmatig aanpas. Maar daar wil ik vanaf.

Ik hoop dat het zo voldoende duidelijk voor jullie is. Als je een antwoord geeft, alvast bedankt.

Hallo Wim,

Heb je een klein voorbeeldbestandje (zonder gevoelige informatie)?

Groetjes,
Ger

Beste IPP WIM,

Zoals in het vorig bericht is gevraagd is een voorbeeldbestand zeer gewenst.
Ik heb in bijgevoegd bestand een optie uitgewerkt, de vraag is of het is wat je bedoeld en als dat niet het geval is of je de betreffende formule aan kan passen naar jouw behoefte.

In het voorbeeld bestand heb ik de formule op blad2 E1 neergezet. Wat je met het eerste blad, waar geen blad vooraf is, op E1 wilt, is mij onduidelijk. Lees mijn handtekening eens.

Succes,

Bijlagen

Je maakt het gemakkelijker door de naam van het vorig tabblad te vermelden.
Formules in gele cellen aangepast

Bijlagen

Beste popipipo,

bedankt voor de oplossing. Dit brengt mij gelijk bij de volgende vraag;

Hoe kan ik automatische de bladnaam in laten vullen in cel J6.

Groet,

Wim

Deze formule geeft de bladnaam weer:
Code:
=RECHTS(CEL("bestandsnaam";$A$1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";$A$1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";$A$1)))
Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan