• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar werkblad onafhankelijk van naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkoning88

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2013
Goedemiddag,

Ik wil vanuit bestand1 een waarde kopieren naar bestand2, daardoor een query uit laten voeren, en vervolgens terug gaan naar bestand1.
Bestand2 heeft een vaste naam welke nooit verandert, echter wordt bestand1 op verschillende manieren opgeslagen. Ik wil toch graag terug verwijzen naar dit blad, onafhankelijk van wat de naam is.

Op dit moment ziet het er ongeveer zo uit (begint in bestand1):
Code:
    Range("B10").Select
    Selection.Copy
    Windows("bestand2.xls").Activate
    Range("B3").Select
    ActiveSheet.Paste
    Range("C14").Select
    Selection.QueryTable.Refresh BackgroundQuery:=False
    Windows("bestand1.xls").Activate

Nou zat ik te denken om iets dergelijks te gebruiken (zie hieronder), maar ik kom er niet uit hoe ik dit moet terug laten komen in de macro en ik weet ook niet of het bestand1 altijd het eerste werkblad is wat open staat:
Code:
?Worksheets(1).name

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Bedankt, Jeroen

Als je geen "select" en "activate" gebruikt hoef je nooit je eerste werkboek uit.

Code:
[b10].copy workbooks("bestand2.xls").activesheet.[b3]
workbooks("bestand2.xls").activesheet.[c14].QueryTable.Refresh BackgroundQuery:=False

Top, dit werkt prima. Wist niet dat je dit ook kon doen zonder het werkblad uit te gaan.

Bedankt!

Graag de vraag nog op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan