• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing plus formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

dani267

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Mijn vraag is of het mogelijk is om te verwijzen naar een ander werkmap dmv een formule.

De verwijzing is: ='C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Loon\[Loon week34.xlsx]Blad1'!$D$33"

Is het mogelijk om bijvoorbeeld loon week34 te laten vervangen door een formule zodat hij bij doorvoeren automatisch omspringt naar Loon week35.xlsx?

Mijn vraag is of het mogelijk is om te verwijzen naar een ander werkmap dmv een formule.

De verwijzing is: ='C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Loon\[Loon week34.xlsx]Blad1'!$D$33"

Is het mogelijk om bijvoorbeeld loon week34 te laten vervangen door een formule zodat hij bij doorvoeren automatisch omspringt naar Loon week35.xlsx?

Ja, dan moet je gebruik maken van INDIRECT.
Je zou de rijnummer kunnen gebruiken om het volgende bestand te bepalen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heb je miss een voorbeeld van die formule?
Heb namelijk al wat geprobeerd met indirect maar was geen succes:p

Heb je miss een voorbeeld van die formule?
Heb namelijk al wat geprobeerd met indirect maar was geen succes:p

Ongetest:
Code:
=INDIRECT("'C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Loon\[Loon week"&RIJ()+33&".xlsx]Blad1'!$D$33")

Er van uitgaande dat de formule in de 1e rij staat en dus week 34 moet tonen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hmm
heb deze formule gezet in het 1ste vak :
=INDIRECT('C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Loon\[Loon week"&RIJ()+33&".xlsx]Blad1'!$D$33)

Maar geeft ie aan dat deze verwijzing niet klopt..

Hmm
heb deze formule gezet in het 1ste vak :
=INDIRECT('C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Loon\[Loon week"&RIJ()+33&".xlsx]Blad1'!$D$33)

Maar geeft ie aan dat deze verwijzing niet klopt..

Dat klopt omdat de aanhalingstekens er nog niet instaan.

Code:
=INDIRECT([B][COLOR="Red"]"[/COLOR][/B]'C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Loon\[Loon week"&RIJ()+33&".xlsx]Blad1'!$D$33[COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR])

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oke,
mijn inziens klopt de formule die jij gegeven hebt.
Maar toch krijg ik niet de gewenste uitkomst.
Als ik de tekst van de formule typ kom ik op het juiste bedrag uit, maar zet ik er INDIRECT(formule) voor gaat het mis..

Oke,
mijn inziens klopt de formule die jij gegeven hebt.
Maar toch krijg ik niet de gewenste uitkomst.
Als ik de tekst van de formule typ kom ik op het juiste bedrag uit, maar zet ik er INDIRECT(formule) voor gaat het mis..

Wat verschijnt er precies als uitkomst als je INDIRECT gebruikt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Normaal zou er een bedrag uitkomen maar nu krijg ik #VERW!

Dus de oorspronkelijke formule is:
Code:
='C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Loon\[Loon week[B][COLOR="Red"]34[/COLOR][/B].xlsx]Blad1'!$D$33"

En alleen het rode gedeelte moet flexibel zijn.

Ervan uitgaande dat de formule op de 1e regel staat, dan zou de formule er als volgt uitzien:
Code:
=INDIRECT("'C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\Loon\[Loon week[COLOR="Blue"][B]"&RIJ()+33&"[/B][/COLOR].xlsx]Blad1'!$D$33")

Alleen het blauwe gedeelte is flexibel gemaakt.
Maar dit geeft bij jou dus problemen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Precies..
Nu geef ik zelf toe dat ik niet bekend ben met deze formule maar heb je uitleg goed opgevolgd.

Precies..
Nu geef ik zelf toe dat ik niet bekend ben met deze formule maar heb je uitleg goed opgevolgd.

En de formule staat op de 1e rij (kolom maakt niet uit).
En het bestand voor week 35 is geopend?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja klopt,
Maar ik kom net tot de ontdekking dat de formule wel tot een uitkomst komt als het het andere excel bestand open..

Ja klopt,
Maar ik kom net tot de ontdekking dat de formule wel tot een uitkomst komt als het het andere excel bestand open..

Oef. Ik schrok al.
Wat ook kan is met VBA code de bedragen ophalen zonder dat de bestanden geopend worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oef. Ik schrok al.
Wat ook kan is met VBA code de bedragen ophalen zonder dat de bestanden geopend worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ah oke..
Helaas ben ik niet zo bekend met VBA maar zal er eens naar kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan