• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing van andere excel map

Status
Niet open voor verdere reacties.

dommeltje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Ik ben in "Map1" iets aan het doorverwijzen uit "Map2" .

BV:
"map1" A1 verwijst naar "map2" A2
"map1" A2 verwijst naar "map2" A6
"map1" A3 verwijst naar "map2" A10

Nu probeerde ik de verwijzing door te slepen, maar dan gaat de formule ipv A10 naar A4 ofzo waarom ie dat doet is mij een raadsel ;)

Weet iemand hier een oplossing voor?
Ps. niet duidelijk genoeg geef even aan dan probeer ik het te verduidelijken zover mogelijk

BVD.

Mvg,

Waarschijnlijk heb je alleen cel A1 doorgesleept. Dan overschrijft de formule die in cel A1 staat de formule die in A3 staat.

In cel A3 stond =Map2!A10 maar is nu geworden =Map2!A4.

Uhm, ik heb de verwijzing gemaakt in "map1" A1 - A2 - A3 en die 3 geselecteerd en doorgesleept maar dan wordt A4 niet "map2" A14...

Met een klein xls voorbeeldje verduidelijk je het probleem en heb je waarschijnlijk sneller een oplossing.

ja, ik ben het aan het maken in een leeg bestand dusja ik heb geen voorbeeld bij de hand en ik weet ook niet hoe ik dit duidelijker kan uitleggen...

Als ik je goed begrijp sleep je de drie cellen tegelijk naar beneden. Wat je eigenlijk doet is kopieeren van cel A1 naar cel A4. Dat is dus 3 cellen naar beneden. Dan wordt ook de inhoud (in jouw geval staat daar =Map2!A2) 3 cellen naar beneden. Map2!A2 wordt dus Map2!A5.

Als ik je goed begrijp sleep je de drie cellen tegelijk naar beneden. Wat je eigenlijk doet is kopieeren van cel A1 naar cel A4. Dat is dus 3 cellen naar beneden. Dan wordt ook de inhoud (in jouw geval staat daar =Map2!A2) 3 cellen naar beneden. Map2!A2 wordt dus Map2!A5.

Ja dat gebeurt inderdaad, weet je hier ook een oplossing voor want het zijn nog al een hoop verwijzingen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan