Verwijzing VBA macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

tompio8

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2016
hallo,

Ik moet in excel waardes kunnen verwijzen van een sheet naar een andere sheet d.m.v. een macro. Ik heb in de forum al een aantal dingen hierover op gezocht, echter kreeg ik het niet voor me elkaar om het werkend te krijgen. Daarom vraag ik het maar even zo; hieronder staat de VBA die de verwijzingen uitde snelinvoer! sheet zou moeten halen, echter zet hij de verwijzingen wel in de juiste cel maar niet in de juiste sheet. het stukje mySheetname = selection.value had ik toegevoegd maar het lukt me niet om dit fatsoenlijk aan te passen in de macro. Kortom: hoe kan ik de voorgenoemde functie in het bestand aanpassen zodat het in zijn geheel zou werken? Is dit ook de meest rendabele manier t.a.v. de looptijd van de macro?VBA.png

Laatst bewerkt:
Altijd fijn die plaatjes. Gooi alle onnodige selects er uit.

Maak er eens zoiets van.
Code:
Sub VenA()
With Sheets("Waar de formules moeten komen")
    .[D43].formulaR1C1 = ............
    .[E43].FormulaR1C1 = ............
    etc
End With
With Sheets("snelinvoer")
    .[BF46].FormulaR1C1 = .............
    Application.Goto .[BG46]
End With
End Sub

bedankt voor uw reactie.

de verwijzingen gaan in ieder geval naar de goede sheet. Echter staat de waardes nog wel in de verkeerde cel, hieronder staat het plaatje van de verkeerde celleen en de vba. De waardes van F42 & F43 moeten worden omgewisseld met C42 & C43, van het onderste tabbeletje staat de X-as ook niet op de goede plek. Ik heb al geprobeerd om de cellen van de VBA met elkaar te verwisselen, dit werkte echter niet. Hoe moet ik dit fatsoenlijk krijgen? de Row Colum nummers aanpassen??VBA.png

Plaats een excelbestand in plaats van foto's. Dan ik het probleem ongetwijfeld wat sneller op te lossen.

Ik heb geen idee waarom je dit via VBA wil doen. Jouw hele bestand zit vol met samengevoegde cellen en daar krijg je zeker problemen mee. Als je code beter leesbaar wil hebben kan je ipv FormulaR1C1 Formula gebruiken.

bv.
Code:
Sub VenA()
With Sheets("A model + resultaten")
   .[D43].Formula = "=snelinvoer!L46"
   .[C42].Formula = "=IF(snelinvoer!O46=""S355"",355,235)"
End With
End Sub

Graag gedaan.

Wil je er nog wel even bij vermelden hoe je het opgelost hebt? Anders heeft dit forum weinig nut.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan