Verwijzingen in tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om in Word verwijzingen te maken naar stukken tekst.
Ik zal proberen wat begrijpelijker te maken wat ik nu bedoel.

Ik heb een Word-verslag van meerdere A4-tjes. In dat verslag staan diverse acties benoemd. Ik zou graag op een simpele manier de acties markeren/coderen en die dan op de laatste pagina onder een kopje "acties" willen groeperen zodat je een overzichtelijk rijtje overhoudt.
Is zoiets met Word ook mogelijk? Ik maak overigens gebruik van Word 2013.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Riccardo de Boef

Je kunt tekst op verschillende manieren markeren. In jouw geval kun je denken aan een Index, of aan Eindnoten. Als je geen van tweeën gebruikt in je document maakt het niet zoveel uit vermoed ik welke van de 2 je gebruikt. Al krijg je bij Eindnoten een nummermarkering bij de tekst en het is maar de vraag of je dat wilt. Als je geen index gebruikt, dan zou ik die optie dus gebruiken. Je kunt ook een inhoudsopgave gebruiken, maar ook hiervoor geldt: zolang je verder geen inhoudsopgave hebt in je document. Al is zelfs daar nog een mouw aan te passen. Maar Index is (vermoed ik) de beste optie.

Super! Naar die Index was ik inderdaad op zoek. Bedankt voor je snelle reactie en goede hulp!

Ik heb toch nog even een aanvullende vraag als het kan. Als ik gebruik maak van de Index dan komen alle acties door elkaar te staan (op alfabetische volgorde). Dit betekent dat je kriskras door het document gaat als je de acties wilt behandelen. Kun je ook instellen dat je het gewoon chronologisch kan behandelen?

Als ik gebruik maak van de Index dan komen alle acties door elkaar te staan (op alfabetische volgorde).
Een index is per definitie gesorteerd, en wel alfanumeriek. Lijkt mij ook logisch, want anders zou de index niet werken. Dus dat je nu vindt dat alle acties door elkaar komen te staan is dan wel grappig, want dat staan ze juist niet! :). Er zit denk ik niks anders op dan ze te nummeren. Overigens sowieso geen gek idee voor acties die in een bepaalde volgorde moeten worden uitgevoerd. Dan maak je er gelijk een stappenplan van.

Ik snap je reactie, maar het verslag waar ik het over heb gaat over meerdere onderwerpen (soms 3 of 4verschillende op 1 pagina). Als het dan alfabetisch wordt gegroepeerd krijg ik juist alles door elkaar. Ik had liever gehad dat Word de eerste verwijzing bovenaan zette, de twee daaronder, etc.
Maar misschien wil ik wel iets wat niet kan hoor.

Dat kan zeker niet met Index; pak een willekeurig boek (met een index uiteraard) uit je kast en kijk achterin: de index is altijd gesorteerd. En bedenk dan, zeker als het een dik boek is, of je die index zelf zou kunnen gebruiken als die niet gesorteerd zou zijn... Zoals ik al aangaf, zul je de nummering zelf in de tekst moeten opnemen om er voor te zorgen dat de index ook genummerd is. Je zou nog kunnen proberen of je die nummering met verborgen tekst kunt maken, en of die dan wel in de index wordt meegenomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan