• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzingen naar andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hondorp

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2013
Hallo,
Ik heb al een tijdje een excel bestand waarin ik alle contact met mijn klanten bij houdt. Ik heb verschillende tabbladen die ik gebruik, ieder tabblad gebruik ik voor een ander land. Bij ieder land staan afspraken en gesprekken, het komt geregeld voor dat ik hier een belangrijke opmerking bij zet. Bijvoorbeeld "25-11-13 terugbellen". Dit soort opmerkingen markeer ik meestal rood. Is het mogelijk dat deze belangrijke opmerkingen allemaal verzameld worden in een nieuw tabblad? In dit nieuwe tabblad wil ik dan kolommen maken met de verschillende landen, en hier onder zou ik dan graag de cellen willen waar de belangrijke opmerkingen in staan. Is dit mogelijk met bepaalde verwijzingen? Als ik bijvoorbeeld een # in de cel zet of als ik deze rood maak?

Ja hoor, dat kan met een macro die het volgende doet:
1. Je doorloopt alle rijen en kolommen met gegevens (met 2 for-nextlussen bv.) en kom je een cel tegen die rood is, dan kopieer je de inhoud daarvan.
2. Dan bepaal je op het verzamelblad van de opmerkingen de laatste rij waar wat staat, op de eerstvolgende rij plak je wat je in punt 1 hebt gekopieerd.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Hondorp welkom op het forum, je zou een filter er op los laten lopen in een apart tabblad, maar dat is iets moeilijk zonder het bestand te hebben gezien, wanneer er gevoelige informatie instaat verander je die in fictive data

Voorbeeldje gebaseerd op JeanPaul28

Code:
Sub Spaarie()
    For i = 1 To Sheets.Count
        If Sheets(i).Name = "IMPORTANT" Then Exit For

With Sheets(i)
            .UsedRange.AutoFilter 5, RGB(255, 0, 0), xlFilterCellColor
            .Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Resize(, Columns.Count).Copy Sheets("IMPORTANT").Range("A" & Sheets("IMPORTANT").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Row)
            .UsedRange.AutoFilter
        End With
    Next
End Sub

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb een bestand gemaakt, hier staat een klein deel van het echte bestand in. Ik heb nu 2 tabbladen met landen, dit zijn er in het echte bestand ongeveer 20.
Is het ook mogelijk dat de naam van het bedrijf ook mee gaat naar het extra tabblad, dit zodat ik de belangrijke cellen ook kan begrijpen.
Op het moment staat de naam van het bedrijf er wel in, maar deze staat niet in dezelfde rij. Misschien dat het makkelijker word als ik die in dezelfde rij zet.
Bijgevoegd een bestand waarin staat hoe ik het had bedacht. En is het dan mogelijk om bijvoorbeeld op het extra tabblad een knop te maken die alles in een keer bijwerkt, niet op ieder tabblad, zodat ik alles in een keer kan bijwerken?

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Bijlagen

@Hondorp, zie bijlage.
Aanname's:
- de opmerkingen staan in kolom G en die cellen hebben een rode opvulkleur.
- De namen van de klanten staan in kolom A en voor die naam wordt slechts 1 cel gebruikt.
- als er een opmerking in kolom G staat, moet er in kolom A ook een klantnaam staan. Die klantnaam hoeft niet in dezelfde rij te staan als de opmerking, hij mag in een cel met een lager rijnummer staan,maar niet in een cel met een hoger rijnummer (in dezelfde rij als de opmerking mag ook).
- Het eerste blad is Important, rechts daarvan kan het aantal bladen onbeperkt worden uitgebreid.

Laatst bewerkt:
Hondorp,
Je "reactie" op mijn laatste bericht was precies zoals verwacht.

Excuses dat ik geen reactie heb gegeven.
Ben er nog niet weer mee bezig geweest omdat ik druk was met andere zaken.
Ben zeker erg dankbaar voor het bestand dat je voor mij hebt gemaakt, dit is precies hoe ik het wou.
Ik ga nu zelf kijken of ik het in mijn eigen bestand kan verwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan