• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzingen naar de eerste gevulde cel uit een range, tweede gevulde cel en 3e gevul

Status
Niet open voor verdere reacties.

margotverduin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2015
ik wil uit onderstaande tabel de eerste 3 lettercombinaties bij code 1, 2 en 3 zichtbaar krijgen.
Cel 1 is altijd gevuld, maar 2, 3 en 4 kunnen bijvoorbeeld leeg zijn. Dan moet bij code 2 de letters behorend bij 5 zichtbaar worden en bij code 3 moeten de letters behorend bij 6 zichtbaar worden. Ik heb nu gewerkt met ALS(E16="";F16;E16). Dat werkt bij 1 lege cel, maar hoe doe ik dat dan bij 2 lege cellen en hoe krijg ik code 3 dan kloppend?

1 2 3 4 5 6
RA IO S C
code 1 RA
code 2 IO
code 3 S

Zo iets als dit?

Een voorbeeldbestandje zou echter wonderen kunnen doen, het maakt dat we niet hoeven te gokken ten aanzien van wat je precies bedoeld.

Bijlagen

bijna

Dank je wel! Ik wist niet hoe ik een bestand bijvoegde, maar hoop dat dat nu goed gaat. In het bestand uit het vorige bericht lijkt het te werken, maar ik doe kennelijk toch nog iets verkeerd. Hij geeft bij de eerste code een lege cel en bij de volgende 2 een foutmelding.
Wat zie ik over het hoofd?Bekijk bijlage test 1.xlsx

Je voorbeeld begint niet in kolom 1:
Het wordt dan voor cel D15: =INDEX($D$13:$I$13;KLEINSTE(ALS($D$13:$I$13="";"";KOLOM($D$13:$I$13)-3);1))
Het is een matrixformule dus ingeven/afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER

bedankt

Nog nooit met een matrix formule gewerkt, maar het werkt super. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan