Hallo allemaal,
Ik heb een brandende vraag...
Ik heb in excel verschillende tabbladen gevuld met gegevens van medewerkers.
Op het eerste tabblad heb ik een soort samenvatting gemaakt waarbij ik verwijs naar cellen op de andere tabbladen. Als ik nu echter in één van de "verwijs" tabbladen wil sorteren op achternaam, verspringt de verwijzing op mijn samenvatting tabblad niet mee waardoor er ineens een andere naam komt te staan.
Waarom begrijp ik, je verwijst natuurlijk nog steeds naar die betreffende cel en daar staat nu ineens iets anders omdat er gesorteerd is. Maar is dit te voorkomen? En zo ja hoe dan?
Eigenlijk net zoals als je een regel of kolom toevoegt, dan verandert de verwijzing ook automatisch.
Ik hoor heel graag van jullie, alvast veel dank voor jullie hulp!!
Groeten,
Dominique
Ik heb een brandende vraag...
Ik heb in excel verschillende tabbladen gevuld met gegevens van medewerkers.
Op het eerste tabblad heb ik een soort samenvatting gemaakt waarbij ik verwijs naar cellen op de andere tabbladen. Als ik nu echter in één van de "verwijs" tabbladen wil sorteren op achternaam, verspringt de verwijzing op mijn samenvatting tabblad niet mee waardoor er ineens een andere naam komt te staan.
Waarom begrijp ik, je verwijst natuurlijk nog steeds naar die betreffende cel en daar staat nu ineens iets anders omdat er gesorteerd is. Maar is dit te voorkomen? En zo ja hoe dan?
Eigenlijk net zoals als je een regel of kolom toevoegt, dan verandert de verwijzing ook automatisch.
Ik hoor heel graag van jullie, alvast veel dank voor jullie hulp!!
Groeten,
Dominique