• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzingen toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nandaquys

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Ik heb een bestand waar 2 keer in verwezen wordt. De tabbladen hoofdklasse, eerste klasse en tweede klasse wordt gevuld door de tabbladen speelweek 1 t/m 28 en het tabblad stand wordt gevuld door het tabblad hoofdklasse, eerste klasse en tweede klasse. Ik heb de verwijzigen van de tabbladen klasse naar stand in orde maar als ik de tweede toevoeg dan rekent hij niet goed door. Als er niets ingevuld wordt dan ziet excell het toch als en verwijziging en komen er foute uitslagen te staan in de standen sheet. Zie de verwijzing die ingevuld is in tabblad Hoofdklasse. Wie kan mij helpen??

Bijlagen

Beste nandaquys ;)

Heb het over een andere boeg gegooid.
Je maakt het toch ingewikkelder terwijl het simpel kan.
Met al die verwijzingen van het ene tabblad naar het andere is "een beetje" vragen om problemen.

Bekijk mijn bestandje eens, misschien kan je hier mee verder.
Is maar gemaakt voor de hoofdklasse alleen.
De rest is voor jou.
Geraak je er niet aan uit geef dan maar een seintje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hai,

Een super bestand alleen loop ik vast als ik de uitslagflormulieren wil gaan gebruiken om de uitslagen in te vullen.
Als je een verwijzing naar die formulieren wil maken. Deze wil ik graag van te voren klaar maken zodat je alleen maar de ingevulde formulieren hoeft te knippen en plakken en je bent klaar. Als je de verwijzing erin zet ziet hij dit als een waarde en neemt dat mee in de stand. Hoe kan ik dat oplossen?

Jouw bestand ziet er echt wel super uit, dank je wel

Beste nandaquys ;)

Wat wil je in het bestandje ?

De wedstrijdkaarten of het speelprogramma van hoofdklasse, 1ste en 2de klasse.

Hallo Danny,

Ik wil in het bestand graag de wedstrijdkaarten automatisch de uitslagen laten invullen en die moet dan de stand gaan berekenen. Als ik echter een verwijzing maak naar een wedstrijdkaart dan wordt dit gezien als waarde (ook als is deze nog niet ingevuld) Dit vervuilt vervolgens de stand. Kan je dit voor me oplossen?

Beste nandaquys ;)

Ben er nog steeds mee bezig, dan eens en dan eens.

Oke, ik wacht geduldig af. Ook ik ben nog altijd aan het testen maar ben er nog altijd niet uit.
Alvast bedankt :thumb:

Beste nandaquys ;)

Had wat problemen met die nullen weg te werken.

Probleem 1.

Je had in de wedstrijdkaarten in cel I13 een formule geplaatst met som, en als er dan een match niet gespeeld wordt heeft hij als resultaat altijd 0 - 0 weer.
In het klassement is dit dan wel een gelijkspel.
Heb daar de formule aangepast en is nu opgelost.

Probleem 2.

Toen gaf hij in plaats van 0 - 0 gewoon "" of een leeg veld weer, dat dan op zijn manier wordt gezien met de formule SOMPRODUCT als 0 - 0.
Heb dit dan opgelost door te zeggen als de cellen leeg zijn moet hij 90 plaatsen (Dus altijd een waarde geven voor daarna met SOMPRODUCT te kunnen werken).
Geen enkele ploeg gaat 90 punten halen hé.
In het klassement is dit dan opgelost, wanneer er 90 staat wordt dit dan "" of lege cel.

Probleem 3.

Heb in de speelweken 12 wedstrijdkaarten aangemaakt ongeacht of er een wedstrijd is waarbij een team vrij heeft.
Ze moeten allemaal worden ingevuld.
Dit om de formules beter te kunnen slepen , plakken en kopiëren.

Gelieve de wedstrijden allemaal op dezelfde manier in te vullen.
Eerste wedstrijd bovenaan links invullen.
Tweede wedstrijd bovenaan rechts invullen.
Derde wedstrijd op de tweede lijn links in te vullen.
Vierde wedstrijd op de tweede lijn rechts in te vullen.
Dit voor de eerste klasse en tweede klasse hetzelfde verder invullen.

Test het bestandje even en laat nog iets van je horen.

Bijlagen

Hallo Danny,

Super bestand, ik kan hier zeker mee uit de voeten.
Ik loop echter nog tegen 2 zaken aan.
1. de 90 die nu als resultaat bij elke gespeelde wedstrijd staat, is die te vervangen door een lege cel. Het bestand wordt namelijk voor meerdere doeleinden gebruikt (oa. een website) en dat vind ik zo toch minder.
2. de wedstrijden waar het "team" vrij in voorkomt in de eerste en tweede klasse hoeven in principe niet meegeteld te worden. Kunnen we dit ook nog oplossen?

ik hoor graag nog van je. Vooralsnog kan ik hier al heel veel mee, thanks :D

Beste nandaquys ;)

Die 90 moet blijven staan, want ik moet een bedrag hebben om te kunnen zoeken met SOMPRODUCT.
Heb de tekstkleur van 90 met voorwaardelijke opmaak wit gekleurd.
De Rijen waar de vrije matchen staan heb ik verborgen en de kolommen met voorwaardelijke opmaak groen gekleurd.

Hopelijk kan je hiermee vooruit.

Bijlagen

Hey danny,

Hartelijk dank voor je hulp. Het is me helemaal gelukt. :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan