Hallo!
Voor een bedrijf moet ik de omzet resultaten laten zien in excel. Hiervoor heb ik 4 documenten voor een jaar gemaakt:
Alle waarden in documenten 2 en 3 staan, verwijzen rechtstreeks uit document 1. En alles wat in document 4 staat, verwijzen naar de waarden uit documenten 2 en 3.
Zo heb ik bijvoorbeeld in document 2 een formule die verwijst naar document 1:
='[Omzet 2009.xlsx]M10'!$B$5
Het probleem alleen is, dat ik dezelfde verwijzingen moet hebben voor Omzet 2008. Alleen als ik deze 4 documenten kopieer en er "Omzet 2008" van maak, verwijst bijv document 2 nog steeds naar die van "Omzet 2009".
Op dit moment zou ik dus alle verwijzingen (en dat zijn er veel) opnieuw moeten laten verwijzen naar de 2008 variant.
Is er een manier dat dit makkelijker kan?
Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb uitgelegd.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Humphrey
Voor een bedrijf moet ik de omzet resultaten laten zien in excel. Hiervoor heb ik 4 documenten voor een jaar gemaakt:
- Omzet 2009
- Filiaal1 en 5 Omzet resultaten
- Filiaal 2,3,4 en 6 Omzet resultaten
- Totaal resultaten
Alle waarden in documenten 2 en 3 staan, verwijzen rechtstreeks uit document 1. En alles wat in document 4 staat, verwijzen naar de waarden uit documenten 2 en 3.
Zo heb ik bijvoorbeeld in document 2 een formule die verwijst naar document 1:
='[Omzet 2009.xlsx]M10'!$B$5
Het probleem alleen is, dat ik dezelfde verwijzingen moet hebben voor Omzet 2008. Alleen als ik deze 4 documenten kopieer en er "Omzet 2008" van maak, verwijst bijv document 2 nog steeds naar die van "Omzet 2009".
Op dit moment zou ik dus alle verwijzingen (en dat zijn er veel) opnieuw moeten laten verwijzen naar de 2008 variant.
Is er een manier dat dit makkelijker kan?
Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb uitgelegd.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Humphrey