• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzingen van tabbladen kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gwiggers

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Ben bezig een nieuw format te maken in Excel.

Heb weinig verstand van Excel, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

Heb een "main" blad en verschillende "invoer" bladen.

Op het main blad komt een kolom met daarin verwijzingen naar cellen op andere tabbladen. (Per formule altijd dezelfde cel, maar dan op verschillende tabbladen)

Omdat in elke cel naar beneden een verwijzing moet komen voor een nieuw tabblad moet ik deze formule constant opnieuw invoeren.

Is er een mogelijkheid om dit met een andere formule automatisch in te voeren bijv. m.b.v. de vulgreep?

Kleine uitleg:

='17-02-2009'!$O$67

Als ik deze met de vulgreep naar beneden kopieer veranderd er niets, terwijl ik graag zou willen dat in de cel er beneden dan: ='18-02-2009'!$O$67 komt te staan. Deze tabbladen lopen namelijk structureel op.

Heb al geprobeerd een nieuwe reeks aan te maken onder "opties voor excel" Maar dit haalt helaas niets uit.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Beste gwiggers,

Maak gebruik van de functie INDIRECT en verwijs naar een cel waarin je de datum zet behorende bij een tabblad.
Je hebt ook de volgende optie in combinatie met INDIRECT. Datums zijn in Excel getallen met bijzondere opmaak. het getal 1 staat voor 1 januari 1900. Vandaag (2 maart 2009) is dan het getal 39874.
De functie =RIJ() geeft het rijnummer van een cel, en daar kun je getallen bij optellen.
De functie =KOLOM() doet hetzelfde met het kolomnummer van een cel.
De functie kun je dan doortrekken zodat het getal telkens met 1 opgehoogd wordt.

Succes.

Richard

Beste Richard,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Maar ik ben nog weinig verder, ik snap uw uitleg niet volledig.

Doelt u op een formule als:

=INDIRECT(Blad2!A1;Blad2!A2)=RIJ(Blad2!:"2")=KOLOM(Blad2!"1")

of:

=INDIRECT(Blad2!A1;Blad2!A2)=RIJ(Blad2!A2)=KOLOM(Blad2!A2)

?

Met vriendelijke groet,

Gerjo

Voorbeeld

Beste Richard,

Om het te verduidelijken heb ik een bijlage ingevoegd, er zijn enkel 4 tabbladen ivm de grootte, maar het idee zal duidelijk zijn.

Het eerste tabblad is het "MAIN" blad, BIJVOORBEELD:

in blad: MAIN cel: D7, moet informatie komen te staan uit cel: N65 van blad: 1-1-2009.

Deze formule wil ik dan weer doortrekken om in cel D8 op het MAIN blad informatie te krijgen uit cel: N65 van blad 2-1-2009.

En ga zo maar door.

Let op: de tabblad namen zijn gekoppeld aan de cel: A1 van dat tabblad! In dit bestand echter niet, want ik kan geen xls bestand incl. macro's uploaden.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Gerjo

Laatst bewerkt:
Beste Gejo,

Dan wordt het iets complexer:
Code:
=INDIRECT("'"&TEKST($A7;"d-m-jjj")&"'!N65")
Datums in Excel zijn getallen met bijzondere opmaak. Om de datum in kolom A om te zetten van getal naar datum (klinkt raar) gebruik ik de functie TEKST.
Daar komt nog bij dat als een tabbladnaam getallen bevat er in de verwijzing quotjes omheen moeten.

Groeten,
Richard

Perfect!!!

Hallo Richard!

Heb het erin geplakt en het werkt precies zoals ik het wil!!! (maar dat wist u al ;) )

Super bedankt!

Met vriendelijke groet,

Gerjo

Beste Gejo,

Dan wordt het iets complexer:
Code:
=INDIRECT("'"&TEKST($A7;"d-m-jjj")&"'!N65")
Datums in Excel zijn getallen met bijzondere opmaak. Om de datum in kolom A om te zetten van getal naar datum (klinkt raar) gebruik ik de functie TEKST.
Daar komt nog bij dat als een tabbladnaam getallen bevat er in de verwijzing quotjes omheen moeten.

Groeten,
Richard

zelfde probleem

Beste Richard/Gerjo,

Ik zit met hetzelfde probleem, wil en het 'MAIN' blad een maandoverzicht maken met gegevens uit identieke tabbladen.

Ik heb geprobeerd aan de hand van deze discussie er zelf uit te komen, maar dit is niet gelukt. kan iemand mij verder helpen?

Bij voorbaat dank!

Beste p8r,

Het is beter een eigen topic te starten dan aan te haken op een reeds afgesloten topic.
Wil je ook gelijk een voorbeeldbestandje uploaden zonder gevoelige info? Dat is makkelijker antwoorden voor ons.

Ik ga overigens zo naar mijn werk en zal pas weer maandag kunnen reageren.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan