• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kipfiel1

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2014
Beste Helpers,

Heel vaak als ik een probleem heb, dan kan ik dit oplossen aan de hand van eerdere vragen. Deze keer kom ik er echter niet uit.
Het probleem is als volgt: In tabblad ''blad 1'' staan in kolom A namen met in kolom B een bijhorend groepnummer.
In tabblad ''blad 2'' staan in rij 1 een overzicht met groepnummers. Nu wil ik dat onder cel A1 de namen komen te staan die bij groep 1 horen. Dus in dit geval A2 ''Piet'', A3 ''Ben'' en A4 leeg blijft. Ik weet dat ik zou kunnen filteren en dit hiernaar toe zou kunnen kopieren, maar dit wil ik niet omdat Blad 1 veranderlijk is en ik niet telkens wil filteren, omdat het om omvangrijke data gaat.
Ik ben dus op zoek naar de formule die ik in cel A2 moet plaatsen, en dat ik hem zodoende kan kopiëren naar het gehele tabblad.

Ik heb hier trouwens een ander voorbeeld van gemaakt, omdat het om vertrouwelijke gegevens gaat.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Alvast dank:)

Groet,
Jan-Pieter

Zou het ook met een formule kunnen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Op welke manier? Met welke formule(s)?

Deze formule zou wel eens het werk kunnen doen:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Blad1!$B$2:$B$50;A$1)<RIJ()-RIJ(A$2)+1;"";INDEX(Blad1!$A$2:$A$50;KLEINSTE(ALS(Blad1!$B$2:$B$50=A$1;RIJ(Blad1!$B$2:$B$50)-RIJ(Blad1!$A$2)+1;"");RIJ()-RIJ(A$2)+1)))

Let Op! Matrixformule invoeren via Ctrl-Shft-Enter

Bijlagen

Hartstikke bedankt!

@kipfiel1 Drie berichten van je aangepast, onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan