Verwisselbare schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

henderie

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Berichten
223
Hoi Allemaal,

Een kameraad van mij heeft in zijn computer een verwisselbare harde schijf ingebouwd.
De schijf wordt netjes herkend in Windows Xp,maar nu wil hij hem ook als verwisselbaar laten aangeven in zijn computer.
Nu is mijn vraag,heeft iemand een idee hoe je dat moet doen in Windows Xp Professional?
Het gaat om een 40 gb harde schijf die hij draait in Windows Xp Professional.
Moet je daar speciale tools voor downloaden van Microsoft???
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen
Alvast bedankt

Groetjes Henderie
 
Een verwisselbare schijf is extern (USB/firewire), die moet je toch niet inbouwen..?

Wat voor aansluiting gebruikt de schijf?
 
Hoi Steve,

Hij heeft een slede in zijn computer ingebouwd en daar zit de schijf in.
Dus als hij een sleuteltje omdraait kan hij de schijf eruit halen en zo meenemen.
 
Een verwijderbaar bracket dus..

De schijf wordt herkend als een interne schijf, zo hoort het ook.. Waarom wil je hem als verwisselbare schijf herkend hebben?
 
Hoi steve,

Ik wil dat niet maar mn kameraad wil dat graag.
Maar is het wel mogelijk dan omdat in Xp aan te laten geven?
En zo ja,hoe kan hij dat dan voor elkaar krijgen?
 
De schijf is niet echt verwisselbaar he.. In dat bracket zit gewoon een schijf die voor intern gebruik bedoeld is, en het bracket werkt als een klein verlengsnoer, begrijp je wat ik bedoel?

Het is niet omdat Windows XP 'm niet als verwisselbaar aangeeft, dat je hem niet kan verwisselen he.. Gewoon bakje eruit halen en in een andere PC stoppen die hetzelfde bracket heeft.
 
Hoi Steve,

Inderdaad,je kunt die schijf uit de slede halen en weer in een slede doen.
Je kunt hem dan op slot doen, en je kunt die schijf er dan niet meer uithalen.
De schijf is dan gelockt,snap je.
Maar volgens mn kamerraad,moet je hem als verwisselbaar kunnen aangeven.
Of hij heeft het niet bij het rechte eind,dat zou ook nog kunnen.:eek:
Die schijf wordt inderdaad als hij in die slede zit als een vast schijf aangegeven.
Of kan dit ook nog anders??
 
Oww, is het zijn bedoeling de schijf te verwisselen terwijl de PC aanstaat?
 
Hoi steve,

Het is zijn bedoeling om de schijf mee te nemen als de computer uit staat snap je.
Ik heb het namerlijk al geprobeerd om de schijf eruit te halen terwijl de computer aan staat.
Dat is geen probleem,alleen de schijf wordt dan niet meer aangegeven in Windows Xp.
Maar dat lijkt me vrij logisch toch?
Hij wil de schijf gewoon meenemen als extra veiligheid snap je.
Maar ik heb net even bij mn eigen gekeken,en daar word mn Iomega Zip 100 wel als verwisselbaar aangegeven.
Het zal wel aan mij liggen,maar ik snap er weinig meer van.:eek:
 
Nou, een schijf in een bracket is ook gewoon aangesloten op de IDE-poorten van het moederbord, net als de andere schijven dus.. Voor de computer is er geen verschil tussen de schijven. Als hij de schijf alleen als master op een IDE-poort zet, of als slave bij een ander apparaat, kan hij 'm gewoon verwijderen (als de PC uit staat!!).

Verwisselbare schijven hebben de eigenschap dat ze verwijderbaar/aansluitbaar zijn terwijl de PC aan staat, maar dat heeft een IDE-schijf dus niet.
 
Hoi Steve,

Dus als ik het goed begrijp,is verwisselbaar een externe schijf bijvoorbeeld.
Of een Iomega zip schijf???
 
Zoiets ja..

Er zijn ook volwaardige harde schijven die echt verwisselbaar zijn, maar die werken dan ook met een aansluiting met als USB of Firewire, die de eigenschap hebben dat ze hot-swapable zijn (ze kunnen dus losgekoppeld en aangekoppeld worden terwijl de PC aanstaat).

Maar ik zie niet in waarom die vriend het zo belangrijk vindt dat de schijf als "verwisselbare schijf" wordt herkend??
 
Hoi Steve,

Ja dat snap ik ook niet helemaal,maar goed,hij wilde dat graag.
In ieder geval bedankt voor je sneller reactie's en tips. Ik zal het hem zeggen

Groetjes Henderie
 
Heeft een bracket een aparte driver nodig?

Ik heb 2 brackets ingebouwd eentje voor de software schijf en een voor een data schijf. In een bracket kan ik de software schijven wisselen en loopt alles perfect bij de 2de bracket geeft het proplemen ook als ik dat software schijf erin doe. Doe ik de kabels wisselen van bracket 1 naar bracket 2 dan loopt brackt 2 als bracket 1 en is alles prima maar wissel ik weer dan is het probleem er ook weer. Wie kan me helpen ik ben een leek en vrouw dus!!
De software schijven staan op master en de data heb ik als sleve gejumpert. Moet ik ergens nog iets omzetten of wellicht drivers installeren?
 
waarom je vraag stellen in een topic van 2003.
maak zelf even een nieuwe aan.
deze gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan