Verwisselbare schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludvig

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
6
Hallo allemaal

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik had in mijn oude pc een extra schijf geplaatst.
Nu wil ik deze op mijn nieuwe pc aansluiten maar kan dat zonder dat de inhoud wordt gewist want die wil ik kopieren naar mijnharde schijf.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik heb bij beheren al geprobeerd maar dan moet ik formateren.
Dus kan dat ook zonder formateren zo dat ik de inhoud kan gebruiken.

Groetjes Ludvig
 
Je kan toch ook voor een euro of 15 een simpel netwerk setje kopen? Dan ken je het gewoon via het netwerk overzetten..

Maar toch zou je de data wel gewoon moeten kunnen lezen in de andere computer...

raar :confused:
 
Als je de schijf er als slave inhangt moet het gewoon goed gaan.
Niks formatteren.
 
Harde schijven zijn opslag media welke geen stroom nodig hebben om data te bewaren.
Dit leg ik uit omdat u misschien dacht dat dit niet het geval was.
U kan uw harde schijf zo uit uw computer halen en in uw nieuwe computer zetten.

Is het echter de bedoeling om deze schijf meteen als C: (bootable, hoofd) schijf te gebruiken, wees er dan zeker van dat u die harde schijf dan op MASTER zet. Dit is te doen met een jumper op de achterkant van de harde schijf. Deze jumper zet u bij de letters MA.

Als u de schijf gewoon als extra schijf wilt gebruiken, naast uw huidige hardeschijf in uw nieuwe PC dan moet de oude harde schijf op SLAVE staan. Dan moet de jumper bij de letters SL staan.

In beide gevallen ga ik er vanuit dat u de oude harde schijf op hetzelfde IDE aansluit als de huidige harde schijf (dezelfde flat-kabel).

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan