verwisselbare schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

w.edel

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Hallo. Ik plaatste een nieuwe Freecom Classic Hard Drive SL, externe hd (plug en play) aan mijn pentium 4, XP. Nu start de PC niet meer (blijft hangen op het scherm met Bios gegevens, (de "memory teller" loopt niet). Als ik de voeding van de Freecom ontkoppel start de PC wel. Voeding aan en de Freecom werk ook weer. Kan dit anders? bvd !

award.png

staat op standaard cmos in je bios wel alles op auto ingesteld bij harddisk typen?

een foto van flatkabel (lezer)
DEL-121U.jpg

zie je er 3 de ene(blauwe) op moederbord de heb je er 2 over er is een jumper op de harde schrijven master,slave en cs

een voorbeeld let op bij ieder hd ziet het er anders uit bovenop je harde schijf staat de uitleg
fujit-jumper-settings.gif

bij die 2 moeten ze niet allebei op slave of master gaan staan dan ontstaat er een conflict die ene master en die ander slave.

de schijf waar je windows mee opstart moet op master en die ander op slave omgekeert start windows niet op.

duidelijk?

Laatst bewerkt:
Hallo. Ik ben een echte dummie, Hoe kom ik in de Bios?
W.Edel

meestel de delete toets indrukken bij bios gegevens wat ik liet zien die blauwe scherm is het bios kan ook iets anders gaan uitzien de del toets intikken dus

Hallo StoneyCity, In CMOS staat IDE premary master op auto en daaronder, acces mode ook op auto. Wat nu?

ik heb je de hele uitleg gegeven heb je die allemaal gevolgd scroll naar boven

w.edel zei:
Hallo. Ik plaatste een nieuwe Freecom Classic Hard Drive SL, externe hd (plug en play) aan mijn pentium 4, XP.
Waar is deze harddisk aan verbonden, via de usb?
Probeer dan eens een anders usb-slot.
Lukt dat niet kijk dan in het bios of opstarten vanaf usb op enable staat.
Waar dat precies zit hang van je bios af, het kan ook onder tabblad "boot" zitten.
Dit moet dan uiteraard op disabled staan.
Kom je er niet uit geeft dan het merk en type moederbord maar, dan kijken we even mee.

sorry ik zag het over het hoofd ik dacht dat het om een interne hd ging:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan