• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzamelen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zaadje

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
16
Beste mensen,

Ik heb de volgende vraag voor u.

Ik heb een bestand met ongeveer 35000 regels. Via dropdownbalken (op het eerste werkblad) kan men een selectiemaken van gegevens. In de laatste kolom van het 2e tabblad (waar alle gegevens staan worden dan alleen de gegevens weergegeven als zij aan de selectiegegevens voldoen.( dit heb ik gedaan met een als functie, wanneer de bepaalde gegevens niet voldoen aan de gestelde criteria wordt het een 0 en die worden niet weergegeven). In deze kolom komen dan 3, 6, 10 weergegeven waardes of helemaal niets of misschien wel meer. Maar om nou niet alle 35000 rijen af te zoeken of er nu wel of geen gegevens in die kolom staan. Zou ik graag willen dat alle waardes die deze kolom geeft automatisch weeregegeven worden op het eerste tabblad in een apparte tabel.

Wat ik al geprobeerd heb is het te zoeken door middle van VERT.ZOEKEN, maar dan pakt hij alleen de eerst weergegeven waarde. Is er een aanpassing mogelijk dat hij daarna de volgende weeregegeven waarde pakt?

Het betreft een automatisch systeem die gebruikt gat worden om klanten te selecteren die in de doelgroep vallen van gestelde selectiecriteria. Hierdoor moet er een gerichte mailing verstuurd worden. Omdat de gegevens van de klanten snel en overzichtelijk worden weergegeven kan dit de efficientie verbeteren.

Ik hoop dat ik de vraag duidelijk geformuleerd heb. Aangezien het originele bestand bijna 8Mb groot is is een voorbeeld maken erg moeilijk.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Met vriendelijke groet,

Zaadje
 
Beste Zaadje ;)

Kan je geen filter plaatsen op je rijen.
Daarna kopiëren en ergens anders plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Danny,

Ja dit werkt wel. Echter hij moet zoals altijd bediend kunnen worden door leken. Hij moet dus debielproof gemaakt worden. Het moet op een gegeven moment niet zo zijn dat men in de lijst zelf gaat lopen klooien zodat de gegevens door elkaar raken. Met het filtreren zijn er nog teveel handelingen en kun je de gegevens niet naar een ander blad kopieren.

In ieder geval al vast bedankt voor het meedenken

Groeten,

Zaad
 

Modedit: Het moet leekproef zijn.
Met het filtreren zijn er nog teveel handelingen en kun je de gegevens niet naar een ander blad kopieren.

Ben je daar zeker van? :mad:
OF
Hoor je bij die eerste zin ?

Groetjes Danny :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Danny :thumb:

Hij geeft in ieder geval bij mij de waarschuwing "U kunt de opgehaalde gegevens alleen in het actieve blad neerzetten"

Dan neem ik aan dat het niet naar een ander blad verplaatst kan worden.

Wat ik gedaan heb is bij uitgebreid filter de optie kopieren naa andere locatie aangevinkt met alleen unieke records en natuurlijk een locatie op gegeven op het andere blad

Groeten
 
Hoi Zaadje,

misschien kun je een verkleinde voorbeeld als bijlage hier plaatsen, misschien is het op te lossen met een formule.
 
Echter hij moet zoals altijd bediend kunnen worden door leken. Hij moet dus debielproof gemaakt worden.

Een leek hoeft nog niet debiel te zijn, ik denk dat je zelf in bepaalde zaken ook wel een leek "debiel" bent.
 
@danny147 aan jou het verzoek om je woordkeuze in het vervolg wat minder expliciet te benoemen.
 
Ik denk dat jullie wel snappen wat ik hiermee bedoel. Het moet voor een kind nog te snappen zijn hoe het allemaal werkt zonder dat hij alles in het blad zelf over hoop haalt.

Maar goed back on topic. Zijn er nog suggesties of is het handiger om met access te maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Debielproof, ******proof, leekproof. Voor mij allemaal hetzelfde. Ik denk dat jullie wel snappen wat ik hiermee bedoel. Het moet voor een kind nog te snappen zijn hoe het allemaal werkt zonder dat hij alles in het blad zelf over hoop haalt.

Maar goed back on topic. Zijn er nog suggesties of is het handiger om met access te maken?

Ik zou het absoluut in Access maken.
Het zou wel in Excel kunnen maar gezien de grootte van het bestand en de gewenste handelingen (o.a. gegevens ophalen), geniet Access beslist de voorkeur.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
@Zaadje: Ik heb nu voor de tweede keer een post van je aangepast i.v.m. je taalgebruik. Je balanceert op het randje van een OW(=officiële waarschuwing)
 
Och wat zijn we met zijn allen toch weer heerlijk politiek correct.
Ik val toch niemand persoonlijk aan....

Maargoed ik heb zelf al een oplossing gevonden. heb elke waarde die binnen de selctiecriteria valt een cijfer gegeven die vervolgens opgezocht wordt. hierdoor heb ik het geheel fijn kunnen filteren. Mochten er nog tips/suggesties zijn hoor ik dat graag

Groeten
 
Och wat zijn we met zijn allen toch weer heerlijk politiek correct.
Ik zal nog een keer een poging doen het te verduidelijken. We houden ons met z'n allen aan de huisregels, jij ook want daar heb je je aan geconfirmeerd toen je je inschreef bij Helpmij en dat heeft niets met politiek correct te maken. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan