• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verzamelen van gegevens op 1 tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark-roos

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Hallo allemaal,

Ik krijg regelmatig een bestand met een 30 tal tabbladen. De tabbladen zijn altijd hetzelfde ingericht. De kop begint op dezelfde regel. Het aantal regels dat volgt is echter niet altijd hetzelfde. Daarnaast wil ik alleen die gegevens hebben waar in de kolom m2 staan ingevuld. Tevens wil ik de gegevens van de 3 verschillende kolommen (kantoor / magazijn en opslag) onder elkaar hebben staan. Daarnaast wil ik nog het klantnr. voor iedere regel hebben staan, én het soort m2, per regel vermeldt hebben.
Als voorbeeld heb ik een bestandje toegevoegd. Het tabblad gewenst totaal, is zoals ik de uitkomsten van de volgende tabbladen zou willen hebben.

Wie zou mij hier mee kunnen helpen?:confused:

bvd.

Mark

Bijlagen

Beste Mark,

In Excel heb je een paar functie die je zogenaamd drie-dimensionaal kunt gebruiken, namelijk over tabbladen heen:
Code:
=SOM('week 1:week 3'!C:C)
Bovenstaande functie telt kolom C op van de tabbladen 'Week 1'tot en met 'Week 3' en alle tussenliggende bladen.

Kun je hiermee uit de voeten?

Richard

Helaas

Dag Richard,

Bedankt voor je reactie, maar dit is niet wat ik bedoel.
Het is meer het feit dat ik alle afzondelijke gegevens op de diverse tabbladen in 1 overzicht krijg op het voorblad. Het is juist niet de bedoeling dat ze bij elkaar geteld worden.

gr. mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan