Verzekering aangesmeerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabbrakels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2016
Berichten
1
Ik wilde bij Mycom een nieuwe desktop computer kopen. Dit is een desktop die ook geschikt is voor gamen, en al is deze best aan de dure kant je begrijpt, dit is toch wel wat oriënteren waard? De verkoper van Mycom was trouwens goed op de hoogte van alle technische specificaties en mogelijkheden (ook een gamer), dat geef ik ‘m mee! Tot mijn stomme verbazing probeerde hij mij een verzekering met verlengde garantie aan te smeren. Ik hou al niet zo van opdringerige verkooppraatjes, maar goed, ik liet hem daarover even uitpraten. Eigenlijk heb ik volgens de wet al recht op minimaal 2 jaar garantie, en op deze dure machine misschien nog wel een paar jaar meer! Volgens de verkoper moest ik toch ruim 16 euro per maand betalen voor aanvullende garantie met verzekering van HFS, zelfs tijdens de fabrieksgarantie! Die verzekering is volgens de verkoper inclusief vallen en stoten maar wanneer valt mijn desktop nu van mijn bureau! Ik was erg confused over dit aanbod, en snap dat als je niks verdient op hardware je daar wat extra’s bij gaat aanbieden, maar deze aanbieding overtreft écht alles en komt bij mij over als een woekerpolis. Mee eens toch?
 
Ja en nee, Dat laten vallen, vloeistof morsen, diefstal (anders dan uit de woning) valt nimmer onder de fabrieksgarantie.

Het is de keuze van de koper of hij de risico's van laten vallen, vloeistof morsen, diefstal (anders dan uit de woning) zelf wil dragen, of dat hij 'de klok rond' voor alles verzekerd wil zijn en die polis die € 16,-- per maand kost, dekt wellicht álle rampen die de machine zouden kunnen overkomen.

Persoonlijk zou ik voor een desktop nimmer zo'n verzekering afsluiten want:
1. vloeistof morsen is bij een desktop eigenlijk niet aan de orde,
2. diefstal buiten de woning eigenlijk ook niet en
3. laten vallen ook niet.

Dergelijke dingen zijn gebeurtenissen die laptops nog wel eens willen overkomen, maar imho desktops zelden of nooit (zoals je zelf ook eigenlijk al aangeeft). Vanuit dat perspectief is die aanvullende verzekering min of meer zinloos / is het risico goed zelf te dragen.

Dus ja, vanuit het oogpunt van een desktop heb je gelijk en betreft 't een, wat jij noemt, woekerpolis.

Echter, als je het alleen over een verlengde garantie hebt, dan zijn er ook andere polissen die niet het vallen, morsen etc. etc. dekken. Informeer dáár eens naar, want een verlengde garantie op een videokaart, hdd, één of meerdere geheugenreepjes (!!!) en eventueel een moederbord tegen een éénmalige prijs van een € 100 tot € 300,-- is 'nooit weg'.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso geen desktop bij MyCom kopen...

Veel te duur, prijs staat niet in verhouding tot het geleverde
 
Daarnaast is het zo dat Dixons en Mycom vorig jaar om deze tijd failliet zijn gegaan. Wellicht overgenomen / doorgestart dus?
 
Ok.
Het zou voor mij iig ook een reden zijn om er niet te kopen. Een bedrijf dat nog 'opstartende' is, zou naar mijn smaak ietsje teveel risico lopen v.w.b. toekomstige (binnen de 3 jaar) garantieclaims. Aan de andere kant zegt dit ook weer weinig, want een 'rots in de branding' zoals ik Paradigit zag, was ook van de ene op de dag andere dag foetsie.

Desalniettemin zou ik mijn machine dan liever bij HP, Asus, MSI (hebben die laatste 2 wel desktops....?), Dell en zelfs Acer, willen kopen. Die lijken mij nog wel redelijk stabiel anno 2016 / 2017.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan