Verzenden als bijlage niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Berichten
168
Als ik in WORD een document heb en ik wil bij 'Bestand Verzenden naar' kiezen voor Document Verzenden als bijlage, dan kan ik die keuze niet maken. Ik kan alleen kiezen voor Verzenden ter Revisie of voor Verzenden als tekst. Als E-mail programma heb ik Groupwise (dus geen Outlook).
Als ik via Extra Aanpassen de goede opdracht selecteer en die naar het Bestand-menu of een werkbalk sleep, dan 'verandert' de opdracht in 'Bestand Verzenden als tekst'. Raar, maar waar. Het gebeurt bij 1 gebruiker, bij de overige 137 medewerkers heb ik het nog niet gezien.
Wie kan mij helpen?
 
Omdat jullie Groupwise gebruiken, zal dit programma ook als voor het afhandelen van email worden gebruikt, en niet Outlook, of Outlook Expres.
W.s. zullen julle daarnaast wél Internet Explorer als internetbrowser gebruiken.

Ik weet niet of dit 'helpt', maar start I.E.
Menu: Extra > Internet opties; tabblad programma's en kijk of Groupwise als standaard emailprogramma is gekozen.
 
Oplossing

Uit de MicroSoft Knowledge Base:

Dit probleem doet zich inderdaad voor als er een e-mailclient van een andere fabrikant als e-maileditor wordt gebruikt.

Workaround

(Waarschuwing Onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de Register-editor is dan ook voor uw eigen risico).

Ga als volgt te werk om dit probleem te omzeilen:
1. Sluit alle geopende programma's in Microsoft Windows.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
4. Zoek de registersleutel KEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Messaging Subsystem en klik erop.
5. De sleutel Windows Messaging Subsystem moet de volgende registerwaarden bevatten:
Naam Type Data
MAPI REG_SZ 1
CMC REG_SZ 1
CMCDLLNAME REG_SZ Mapi.dll
CMCDLLNAME32 REG_SZ Mapi32.dll
MAPIX REG_SZ 1
MAPIXVER REG_SZ 1.0.0.1
OLEMessaging REG_SZ 1

6.Als een van de registervermeldingen ontbreekt in de registersleutel Windows Messaging Subsystem, gaat u als volgt te werk om de waarden toe te voegen:
a. Selecteer de sleutel Windows Messaging Subsystem, wijs Nieuw aan in het menu Bewerken en klik op Tekenreekswaarde.
b. Typ de naam van de waarde die in het register ontbreekt, zoals deze wordt vermeld in de tabel onder stap 5 en druk op ENTER.
c. Selecteer de waarde uit stap 6b en klik op Wijzigen in het menu Bewerken.
d. Typ in het vak Waardegegevens van het dialoogvenster Tekenreeks bewerken de waarde van de ontbrekende tekenreekswaarde.
e. Herhaal stap 6a tot en met 6d voor elke ontbrekende waarde in de tabel onder stap 5.

7. Klik op Afsluiten in het menu Bestand.


In de meeste Office 2003-programma's worden de e-mailopties automatisch weergegeven als de vereiste registersleutels aanwezig zijn. Als in uw Office 2003-programma de e-mailopties niet worden weergegeven nadat u de voorgaande stappen hebt uitgevoerd, gaat u als volgt te werk om de e-mailopties aan het Office 2003-programma toe te voegen:

1.Open het menu Extra en klik op Aanpassen.
2.Open het tabblad Opdrachten en klik op Bestand in de lijst Categorieën.
3.Klik in de lijst Opdrachten op de gewenste opdracht (bijvoorbeeld E-mailadres) en sleep de opdracht naar het menu Bestand.
4.Klik op Sluiten om het dialoogvenster Aanpassen te sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan